bezoek molenmuseum Zevenhuizen

  • Johan Ottevanger

    Hierbij een verslag van de getraceerde molenfanaten afgelopen avond in het molenmuseum te Zevenhuizen.

    Deze avond werden we verrast door een selectie van echte molenfanaten, en wel te weten:

    De Bovenpiet

    De Bovenpiet zijn vervanger tijdens vakantie

    De Ondermolenaar die tijdens het malen regelmatig naar de Bovenpiet zijn vervanger zit te lonken ( denk ik)???

    De Heilige Donatus bewaar ons molenaar

    De leraarmolenaar van de Hertog molen te Moerkapelle en wel Niko van den Bos

    de heer Althof.

    Dit gezelschap heeft deze avond zeer veel indruk gemaakt onder het aanwezige publiek en dat is mooi.

    Want zo een molenmuseum vind je alleen maar in Zevenhuizen, wij zijn op zoek naar foto,s van de Hoogmadeze wipmolen nog met scheprad maar dan vanuit de polder genomen foto, dit om de huidige molenaar eens te verrassen met een unieke plaat voor info zie boven mijn e/mail

    vr gr Johan Ottevanger

  • Ruud Bax

    Bedankt voor je Aktie!

    Heilige Donatus

  • Jan Althof

    Leuke avond in een leuk en interessant museum. Beneden ook trouwens vanwege vele herkenbare zaken. Ennuh…..ik ben geen “heer” maar gewoon een Jan. Voor de gelegenheid vergezeld door Astrid de Witt (van die jongens dus) als vrijwilligster werkzaam in de winkel van De Kijck Over De Dijck.

    Vanwege de inspirerende aanwezigheid van de genoemde molenmensen kwamen wij niet aan de kofie toe.

    Binnenkort maar eens op bezoek bij die Donatus. ;-)

    groet,

    Jan.