Weekendje Drenthe!

  • Rob Hoving

    Van 10 t/m 12 Oktober ben ik een weekend bij Ricardo geweest,

    Vrijdag met de bus naar emmen en ricardo haalde me daar weg. onderweg naar barger compascuum zijn we nog langs de zeldenrust in zuidbarger, en de heidebloem in erica gereden.

    zaterdag heb ik de berk uit de rouw gezet en vervolgens op bezoek geweest bij jannes tigelaar in erica, die draaide met 2 vol.daar heb ik nog een beetje theorie les gehad.toen zijn we naar de bente in dalen gegaan. die draaide met 2 duikers.

    onderweg hebben we de hoop in wachtum, en de arend in coevorden nog gezien.

    nadat we bij de bente waren geweest zijn ricardo en in naar de jan pol gegaan. waar alex buist op ons zat te wachten. toen hebben we de molen laten draaien met 4 vol.

    toen hebben we de molen tegen 3 uur even stil gezet en zijn we naar de molen van aalden gegaan. die draaide met 2 vol. ook hebben we nog de molens van sleen en noord-sleen gezien. toen zijn we naar de molen van veenoord gegaan. die draaide met 4 vol. en toen weer naar de jan pol in dalen. daar nog weer mee gedraaid. s'avonds zijn we nog naar de molens in de wijk en de weert in meppel gegaan. en naar de 3 molens in nijeveen.

    zondag was het oktobermaand: kindermaand. toen hebben we de jan pol met een vlaggenlijn laten draaien, en 4 vol.. die dag zijn er +- 200 kinderen langs geweest.

    tegen 4 uur heb ik de molen stil gezet en zijn we richting groningen gegaan. onderweg hebben we de molen in glimmen en in woltersum gezien. ook zijn we nog naar de meervogel in hoeksmeer geweest. en naar de kloostermolen in garrelsweer.

    het was een heel mooi weekend met veel molens.

    ricardo bedankt!

    gr rob

  • Edo

    Leuk reisje

    3 molens in nijeveen??

    Ik dacht dat er 2 waren :D

    Gr, Edo

  • Rob Hoving

    ja lutke's meuln en de sterrenberg en nog een paaltjasker

  • Edo

    Ow

    Die paaltjasker kende ik nog niet.

    Maar is de roedebreuk van lutke's meuln al gemaakt.

    Gr, Edo