Vernielingen in Finsterwolder molen

  • R. Swijghuizen

    Finsterwolde: vernielingen in molen

    Tot nu toe onbekenden hebben afgelopen weekend diverse zaken vernield in de molen aan de Ganzedijk in Finsterwolde. De vandalen kwamen binnen door een ruit te vernielen waarna de inboedel onder handen werd genomen. Een brandblusser werd over de meubels, folders en over de muren leeggespoten. Koffiezetters, waterkokers en serviesgoed werden eveneens vernield. De politie stelt een onderzoek in.

    bron: Politie Groningen

    Triest hoor…

  • Martin E. van Doornik

    De molen staat IN het dorp Ganzedijk en niet in Finsterwolde, welke een kilometer of twee westelijker ligt. De naam Ganzedijk lijkt wel op een adres, maar dit is niet het geval. Veel sterkte voor de vrijwilligster Gerda Koster. Ik word er niet goed van…. Opsluiten die criminelen en de sleutel weggooien.

  • R. Swijghuizen

    Martin, je neem aan dat je wel begrijpt waar deze molen staat. Als ik het bericht zo krijg, plaats ik hem ook zo.

  • Jacob Dekker

    Martin,

    Is misschien wel aantrekkelijk, maar ik denk niet dat het helpt.

    Het zal hier wel weer gaan om een stelletje jongelieden, die te veel gezopen hebben, en dat kun je ze misschien niet eens zo kwalijk nemen, want veel anders is er in Finsterwolde/Ganzedijk voor de jeugd niet te beleven. Het is een verschijnsel dat overal in Nederland op het zg platteland speelt.

    Let wel ik praat het op geen enkele manier goed, maar ik vind het niet zo vreemd.

    jAAp

  • R. Swijghuizen

    Van een ander zijn spullen blijf je af…

    Simpel zat. In Middelstum is ook weinig te doen, maar daar gebeuren deze dingen ook niet… Hmm zaterdagavond… zeker drank in het spel??

    Ik vind het kansloos…. maar goed… Hopen dat men de zaak oplost

  • Mario Collombon

    Heeft niets te maken met het platteland waar zogenaamd weinig te doen is, ook in steden waar genoeg te doen zou moeten zijn zuipen jongelui zich klem en vernielen ze dingen.

  • Martin E. van Doornik

    Het gaat erom dat de aardrijkskundige kennis in de media vaak tekort schiet. Was er gisteravond op het NOS-journaal sprake van de Gelderse gemeente Bronckhorst, terwijl het in werkelijkheid om het dorp Bronckhorst in de gemeente Steenderen gaat. Zoiets zou ik nooit klakkeloos overnemen maar zelfstandig corrigeren.

  • Johan van Dijk

    Ik wil niet lullig doen Martin, maar in beide gevallen schiet niet de aardrijkskundige kennis van de media tekort, maar die van jou. Het postadres van de molen van Ganzedijk is Ganzedijk 71 in Finsterwolde (zie: http://www.molendatabase.nl/nederland/molen.php?nummer=321)

    Voor wat betreft het stadje (!) Bronkhorst geldt dat dat in de gemeente Bronckhorst ligt sinds 2005. Daarvoor was het inderdaad de gemeente Steenderen. (zie:http://nl.wikipedia.org/wiki/Bronckhorst) Dus misschien is het verstandig om in het vervolg zelf even een en ander na te kijken voor dat je stelt dat de media het fout hebben!

  • teake

    hoorde laatst ook wat over Doris Mooltsje in oudega

    bezettouw eraf gehaald molen zo gekruid naar noord met wieken in de rouw

    kettingen losgemaakt

    maar ja wat wil je ook de deur in het hek is altijd open en de molen is via een verhard fietspad makkelijk te bereiken verder staat er richting oudega zelf een jeugdkeet dus het zal mij niks verbazen .

    gr. teake