Nieuwe molen bij Medemblik

  • Marc Polderman

    Ik las op internet in het Noord Hollands Dagblad dat er bij Medemblik een nieuwe molen genaamd de Dankbaarheid gebouwd gaat worden. Het achtkant is al gereed en de kap staat er al op (volgens de foto) en wordt neergezet bij het nieuwe recreatiegebied bij Opperdoes en krijgt de functie van poldermolen.

    Wie weet meer over molen de Dankbaarheid bij Medemblik ????

    Marc Polderman.

  • Justin vd Heuvel

    Behalve dit artikel;

    http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/enkhuizen-westfriesland/article3979975.ece/Medemblik_wil_molen

    Weet ik eigenlijk niets. Wel weet ik, dat ik het zonde vind om er geld aan uit te geven. Je raad al welke tegenhanger ik ga noemen………………………………….

    Groeten, Justin

  • Peter van Kuik

    Een eigenaardig model molen bovendien. Stond dit soort molens inderdaad vroeger bij Medemblik of is het pure fantasie? Ik had eerder binnenkruiers verwacht.

  • Rob Pols

    De utbrekers waren zeker uitverkocht? Ach, het is weer een verfraaiing van het landschap, zullen we maar zeggen. Een leuke weidemolen naar Noord-Hollands model had eerder mijn voorkeur gekregen. Waarom een grondzeiler met staart?

    Ik betwijfel zeer sterk of dit soort molentjes in de omgeving van Medemblik hebben gestaan.

    Rob P.

  • Ruud van den Aakster

    Het bekendste is natuurlijk de binnenkruier maar de kleinere molens in N.H werden gewoon met een staart uitgevoert.

    In de Kraspolder bij Alkmaar stond er een.

    Vroeger en nu worden er nog steeds molens verplaatst en op plekken neergezet waar ze ( historisch ) eigelijk niet horen.

    Deze molen verdient bij mij ook geen schoonheidsprijs.

    Maakt niet uit, een molen is een molen en als deze draait is het alleen maar beter voor de omgeving en het landschap.

    Goed initiatief…..