Week vakantie in Overijssel

  • Martin E. van Doornik

    De Konijnenbelt in Ommen staat niet aan de IJssel, maar aan de Overijsselse Vecht. Ben er in april '08 nog geweest.

  • Rob Pols

    Ja, dat klopt natuurlijk dat het de Vecht is. De IJssel loopt langs Deventer, Zutphen en Zwolle als aftakking van de Rijn en stroomt ergens boven Kampen uit in het IJsselmeer. Ik was even te gehaast aan het typen. Ik ben denk ik in de war gebracht door de naam Overijssel. Kleinigheidje hou je altijd.

  • Bram Verzijl

    Hoi Rob,

    Zo af en toe doet een molen-fotograaf (niet alleen jij) zo'n verhaal. Misschien tijd voor een andere aanpak? Ook al ziet een molen er nog zo bewoond uit dan nog geeft dit geen garantie voor een “hup, spring maar over het hek en maken die foto's-aanpak”. Als je dan als bewoner elders op internet een uur later deze foto's ziet van je “eigen” molen, terwijl er niemand thuis was, dan voelt dat wel een beetje vreemd, zeker als het een wildvreemde is. Maar dat is natuurlijk een persoonlijk gevoel….

    Ben wel benieuwd hoe andere molenbewoners daar over denken.

    Groeten Bram

  • Bram Verzijl

    Correctie!

    Nu lijkt het net alsof jij over het hek springt Rob, zo is het zeker niet bedoeld. Ik bedoel het in zijn algemeenheid en ik ben benieuwd hoe jij en anderen hierover denken.

    Groeten Bram

  • Martin E. van Doornik

    Geeft niet, kan gebeuren.

  • Jan Althof

    Dag Bram,

    Zoals mogelijk bekend tuf ik door heel dit kikkerland en schiet wel eens een plaatje. Nooit zal ik ongevraagd een erf betreden (soms moet dat om aan te bellen o.i.d.) en altijd vraag ik of men, indien aanwezig, bezwaar heeft tegen plaatsing of niet. Dat lijkt mij een volkomen normale gang van zaken. Meestal lukt het je niet eens de molen in je zoeker of geheel in beeld te krijgen als je over het hek bent gestapt, dus waarom zou je?

    En met een redelijke camera valt er ook redelijk wat te zoomen.

    Groet,

    Jan.

    www.althofweb.nl

    http://picasaweb.google.nl/Noordkaper04

  • Theo de Rooij

    Beste Bram! Ik ben net nog bij een molen zomaar het erf op gelopen want er was niemand thuis dus kon het helaas niet vragen of het mocht… maar er zaten 2 katten zo lief te mauwen dat ik toch maar het erf op ben gegaan en heb ze toen gelijk maar wat te eten gegeven haha! Wind is er niet dus het is erg stil in het sportpark maar helaas niet met sporters….

    Groeten, Theo.

  • Jan Althof

    Aha, kattebrokkies meenemen dus…..of hondekoekies natuurlijk :-) :-) :-)