De Kersenboom in zwaar weer??

  • Jan Althof

    Goedendag,

    De titel van dit bericht is niet verontrustend want slechts beeldspraak. :-)

    Vandaag dacht ik even bij de Pendrechtse langs te gaan om de vorderingen te bekijken. Daar kwam ik pas later in de middag aan toe vanwege het prachtige weer. Nog vóór De Landzicht draaide ik rechtsaf om naar het Waaltje te rijden en de diverse luchten eens vast te leggen.

    Daarbij kwam natuurlijk ook de Kersenboom in beeld en onbedoeld werd die een beetje het middelpunt van de serie.

    Juist toen ik richting Barendrecht wilde rijden, werd ik gebeld door dochterlief om even mee te gaan naar het WC Walburg. Reza gaat dan ook mee en die kleine meid kun je moeilijk weerstaan. Haar heb ik gisteren vereeuwigd als nieuwe lichting voor de molen. Na de boodschappen en het nuttigen van koffie met een chocolademuffin, een heerlijke en smeerlijke snoep- en knoeipartij, toch maar weer richting de Pendrechtse molen. Twee tegenlichtopnames op de Waalbrug leverden onderweg mooie plaatjes op.

    De lucht was intussen zo duister dat regen niet uit kon blijven. Dat kon ik nog even meenemen naast een heuse regenboog. De Geitenbreiers lieten de molen langzaam rondgaan om e.e.a. wat op een klont vet in te laten lopen. Bij mijn aankomst liet de wind zich samen met de regen uit de lucht vallen en ging tussen de natte graspollen liggen. Geen beweging meer in te krijgen. Dat was toch al zo want ondanks de onstuimige luchten, zat er bar weinig gang in. De zichtbare rookkolommen in de verte konden zich ongestoord bij het wolkendek voegen.

    Na korte tijd besloot ik terug te gaan en verbaasde mij over de vreemde blauwe kleuren die zich voordeden. Die heb ik dan ook maar vastgelegd. Toch nog even langs De Kersenboom voor een korte serie onder deze blauwe luchten.

    Tot slot langs de Oude Maas want ook daar zijn altijd wel mooie beelden te vinden. Hoewel deze dinsdag niet in de boeken stond als molendag is het dat toch een beetje geworden. Is dat erg?

    http://picasaweb.google.nl/Noordkaper04/DeKersenboomInZwaarWeer#

    Groet,

    Jan

    www.althofweb.nl

  • Rob Simons

    “Die molen maalt geen 100 kg”

    Deze uitspraak klopte vandaag als een bus. Omwille van bezoek zijn we open geweest van 1 tot 5. We hebben ook nog een beetje gemalen, maar toen de molen voor de 2de keer stilviel, bleef hij ook staan. Er lagen 4 volle voor, wind was ZW > W 2-3 > 1 bft.

    Groeten,

    Rob

  • Piet Lodder

    Hallo Jan,

    Het is weer een schitterende serie foto's geworden, maar als ik die dreigende luchten boven de Kersenboom zie slaat de kou alsnog op mijn water. Het was vandaag geen weer voor een mooiweermolenaar dus ben ik maar genoeglijk thuis gebleven. Morgen zien we wel weer verder.

    Groeten,

    Piet

  • Meelmuisje

    Mooie foto's inderdaad Jan! Hier kwamen vandaag ook een paar behoorlijke buien langs! Vannochtend kon ik het onderweg nog maar net drooghouden!

    Vanmiddag zag ik op de molen ook nog wat behoorlijke buien langsdrijven soms gepaard met hagel en onweer! Daarom ook de molen gewoon aan de roedtouwen en boemketting laten staan. Onderweg naar huis trouwens minder geluk gehad omdat het toen weer letterlijk met bakken uit de lucht kwam ook gepaard met onweer! Dus toen maar even wezen schuilen onder een tunneltje aangezien de weg naar huis door 1 van de weinige stukjes polder loopt hier in de omgeving..

    Gr, Thomas

  • Ruud van den Aakster

    Maakt niet uit Jan, de luchten maken alles goed.

    Mooiste tijd van het jaar voor dit soort digitale kunstwerken.

  • Tom Blaak

    Jan, wil je me niet meer zo laten schrikken met dat onderwerp van je???? Wanneer ik dit als molenaar van dit leuke molentje zo lees, schrik ik me rot.

    Overigens fraaie foto's!!

    De Kersenboom heeft al menig buien en stormen doorstaan in zijn lange carriere

    Gr.

    Tom

  • Jan Althof

    Dag Tom,

    Sorry hoor, maar je zegt dit met een glimlach weet ik. Voor “straf” mag je die foto`s wel “lenen”. :-)

    groet,

    Jan.