West en Oost-Vlaamse molens

  • Andre Koopal

    Hoi Jan,

    Als je in het voorjaar gaat, zorg dan ook dat je kettingkruier meeneemt, tref je ook niet meer in Nederland aan.

    Groetjes,

    Andre

  • Rob Simons

    En de Kilsdonkse dan????!!!

  • Jan Althof

    IDD en tot nu alleen van buiten bekeken. Ook dat komt nog wel net als die andere dikke duizend molens die ik nog te gaan heb. ;-)

  • Mike Ekelschot

    “Zelfs diep in de Vlaanders verneem je positieve geluiden over de molenmakers Adriaens en De Jongh. Dat is opvallend maak ook een compliment voor beide bedrijven.”

    Heb toch onlangs werk van Adriaens gezien dat zelfs ik (in alle bescheidenheid)

    beter had gedaan…

    Blijft een nobel streven om het beter te doen dan een ander zeker?

    nog over die kaart:

    daar komt weldra een hele mooie stafkaart uit van het NGI ism Molenforum Vlaanderen (!)

  • Ruurd Jakob Nauta

    In Villeneuve 'd Ascq (inderdaad vlakbij Rijssel (Lille)) is één standerdmolen als oliemolen ingericht, de andere is een korenmolen. Maar niet alleen de molens zijn interessant, ook het museum zelf is meer dan de moeite waard. Ik was er afgelopen zomer, en ik vond het museum echt zoals een molenmuseum hoort te zijn. Een ware aanrader.

    Groeten,

    Ruurd Jakob

  • Robert Van't Geloof

    Hoi Joop. Mooi tochtje zo.leuke foto's

    De Couchezmolen te Zarren Heeft best een aparte balie zeg.

    Zeker helemaal van ijzer? Zo ziet hij er wel uit.

    Is dat niet die molen die in april 2004 as breuk had ?

    Kan me er vaag een foto van herinneren dat het wiekenkruis gevaarlijk dwars naar achteren hing. Het was zo te zien mooi weer. Zon en Wind. Want op de foto's zag ik de meeste molens die gezwicht waren.

    Grt Robert

  • H.Noot

    Het molenmuseum in Wachtebeke viel mij tegen. Alleen voor de leek is het misschien interessant. Alles wat bijzonder was heb ik gefotografeerd en dat was niet veel. De bibliotheek is wel zeer de moeite van het bekijken waard denk ik, maar helaas, die is alleen op uitnodiging te bezoeken. Er zijn nog meer molenmusea in België die ik op mijn verlanglijstje heb staan. Hopelijk zijn die wel de moeite van het bezoeken waard.

    Harmannus Noot.

  • Rob Simons

    Inderdaad een compleet ijzeren stelling/balie/galerij. Niet voor mensen met hoogtevrees. Komt daar wel meer voor zoals bv. in Deerlijk.

    Inderdaad is hier de ijzeren askop gebroken, het kruis bleef wel hangen, maar de buitenroede sleog tegen de romp en moest vervangen worden (de askop uiteraard ook).

  • Joop Overman

    Hallo Damien,

    Studie gaat voor zeiden mijn ouders altijd. Net als werken gaat voor het meissie. Alleen met de laatste uitdrukking van ze had ik nog wel eens problemen. Maar ze hadden wel gelijk. Maar zoals ik al aangaf naar Jan toe, het kost tijd. En als je die even niet hebt ja dan duurt het wat langer. Jammer dan. Ik vind overigens dat je met deze website al behoorlijk goed bezig bent en inderdaad niet alles gaat altijd even soepel. We wachten gewoon af hoor, laat je niet opjutten. Met het kaartje dat ik nu heb kan ik al mooie routes uitstippelen.

    Veel succes met je laatste studiejaar.

    Groeten Joop

  • Aad schouten

    Aan dit museum heb ik nog zeer goede herinneringen , na een daagje molens kijken in den bels kwamen wij bij dit museum aan een half uur voor sluitings tijd.

    toen men er achter kwam dat wij hollandse molenaars waren kregen wij een zeer uitgebreide rondleiding .

    de hartelijkheid waar mee dit gepaard ging en het geen wat wij daar te zien kregen maakte dat deze molendag voor ons niet kapot kon.

    ik weet niet meer precies hoe laat het was voor dat wij vertrokken ,maqar het was ver na sluitings tijd.

    veder kan ik niet ander zeggen dat als je daar molens bezoekt je zeer gastvrij en hartelijk ontvangen wordt.

    vr gr Aad