Unieke beelden uit 1938 Van molenaars aan het werk.

  • ed.v.otterdvd

    http://www.youtube.com/watch?v=c4kcTgR5EI0

    Unieke beelden uit 1938 Van molenaars aan het werk.

    En molenaar Piet Klees doet het voorwoord

    over de gebr. de Vries die van 1889 t/m. 1955

    molenaars op pelmolen Het Prinsenhof zijn geweest.

    Piet Klees zelf was 35 jaar molenaar op Het Prinsenhof,

    en doet ook de voice-over.

    Molengroetjes ed.

  • Robin van Katwijk

    Prachtig stukje beeldmateriaal!

    Groet,

    Robin van Katwijk

  • Barend Zinkweg

    Ik heb er van genoten.

    Ik ben wel nieuwsgierig dor wie en waarom die filmbeelden indertijd gemaakt zijn. Is daar iets over bekend?

  • ed.v.otterdvd

    beste Barend.

    dan moet je de tekst bij het filmpje

    maar even lezen.

    molengroetjes ed

  • Barend Zinkweg

    Daar staat wie het zijn en wanneer ze gefilmd zijn, maar ik ben nieuwsgierig naar wie er achter de kamera stond en met welke reden/doel die film gemaakt is.

  • Tony Hop

    Schitterende beelden, heb er van genoten!

    Mvgr. Tony Hop

  • Johan Straver

    Er wordt toch echt verteld in de film door Piet Klees dat hij de film gemaakt heeft.

    Waarom is niet bekend.

  • ans

    Deze gebr. de Vries zijn de neven van mijn grootvader, heb ze in de stamboom staan, en ook foto; s van hen gevonden op internet, erg leuk om dat filmpje te zien

  • Henk Klöpping

    Wat een geweldig mooi filmpje, Ed. Ik geniet altijd nog het meest van de “omstandigheden”: dat oude vrouwtje wat de brug bediend, dat de broers altijd in een bepaalde volgorde liepen en waarom, de pol gras die voor de gelegenheid even was vervangen door een doekje … en ondertussen constateer ik vergenoegd dat men in 1938 de molen inderdaad net zo opzeilde, dezelfde knopen gebruikte, dezelfde gewoonten had - als nu.

    Mooi man.

    Henk Klöpping, Molen van de Groote Polder, Slochteren
  • ans

    De vader van de gebr. de Vries was al eigenaar in 1889, de zonen zijn geboren in 1882 en 1893.

    ans meijlink