modelbouwtekening wipmolen

  • guust Sneep

    Hallo allemaal,

    Ik ben op zoek naar een complete bouwtekening van een wip- watermolen met binnenwerk en beschrijving. Wie helpt mij, uiteraard tegen een redelijke vergoeding

    mvrgr Guust Sneep

  • Robin van Katwijk

    hoi Guust,

    Ik heb hier nog een paar bouwtekeningen liggen, zal kijken of de wip erbij zit.

    Groet,

    Robin van Katwijk

  • Wouter Bakker

    De bouwtekeningen zijn ook te bestellen op de website van De Hollansche Molen. Ik heb zelf een bouwtekening van een wipmolentje (niet voor de verkoop, want ik heb er maar 1 en die heb ik nodig voor de restauratie van mijn molentje) en het wipmolentje dat gebouwd is volgens die tekening heb ik ook. Dat wipmolentje is maalvaardig, maar op de tekening staat niks over molenwielen. Ik zie op marktplaats ook regelmatig tekeningen in de verkoop, ik zal een linkje plaatsen als ik een tekening tegenkom (meestal zoek ik naar tuinmolen, of naar molen in de rubriek tuin en terras).

  • Leo Middelkoop

    Je kunt natuurlijk altijd Jos van Schooten opzoeken (zie de website met de naam Penterbak). Maar mogelijk krijg je daar een minderwaardigheidscomplex van…

    Groet,

    Leo

  • Jos van Schooten

    http://penterbak.nl/zandwijksemolen.html

    De (bouw) tekening van de Zandwijkse Molen is van Jan den Besten en staat afgebeeld op een uitvouwtekening

    achterin het provinciale molenboek : De Brabantse Molens.

    Overigens hoeft niemand een minderwaardigheidsgevoel te krijgen.

    Ik mag dan wel een molenbouw hobbyist zijn, maar als gereedschapmaker heb ik nu eenmaal een beetje meer ervaring met houten priegelklusjes.

    Guust, succes met bouwen.

    Jos.

  • Michèl

    Ik heb hele oude tekeningen van een wipmolen voor de tuin van uitgeverij Eska (getekend door J. Peeters), echter deze zijn door veroudering heel slecht te lezen. Ik ben al een heel eind maar kan niet goed zien hoe ik de wieken nu vastmaak aan de dekplaat (dus constructie van de vier weken op de dekplaat). Wie kan mij helpen aan eenzelfde tekening of kan me middels een andere tekening/uitleg op weg helpen?

  • rob.duinkerken_idm_6c80

    @Robin,

    ik ben ook wel geïnteresseerd in een bouwtekening. Die van de Hollandse molen vind ik niets om een molen voor in de tuin te maken.

    Rob

  • jeroen

    Ik ben op zoek naar een bouwtekening van een wipwatermolen deze stont in een blad van (Na vijven nummer 208 - 

    Het nummer heet ook wel Wipwatermolen voor in de tuin) Deze is niet van de hollandsemolen volgens mij

    Wu willen de molen restaureren maar we hebben er geen bouwtekening bij 

    jeroen

  • Eddy

    Ik heb hier evt ook nog tekeningen liggen van wipmolens en een zaagmolen