Frits Kruishaar Overleden

  • Robert Van't Geloof

    Beste Prikkers

    Op 3juli 2013 Is molenfotograaf Frits Kruishaar overleden.

    http://www.mensenlinq.nl/overlijdensberichten/frits-kruishaar-5154214

    Ik wens hierbij zijn familie / vrienden /kennissen sterkte voor de moeilijke tijd !

    Namens Robert

  • Bart Hoofs

    Helaas nemen we veel te vroeg afscheid van een enthousiaste molenfotograaf. Frits Kruishaar uit het Limburgse Brunssum toerde met zijn vrouw door de hele Benelux. Elke week werden de foto s netjes geupdate en kreeg je weer een aanvulling. Nooit te beroerd om foto s aan te leveren. Ook niet toen ik hem vroeg om voor de website van de molenstichting Noord-Brabant zijn foto s te gebruiken.

    Alle foto s zijn van zijn hand! Niet alleen werden molens gefotografeerd ook andere historische zaken interesseerde hem.

    De laatste tijd hebben we helaas afscheid moeten nemen van mensen als: Joop Vendrig (Fotograaf), Menno Mennes (Filmer) en nu dan Frits Kruishaar. Allen legden de molens op een speciale manier vast voor het nageslacht. Hopelijk een troost voor de nabestaanden.

    Bart Hoofs

  • Martin E. van Doornik

    Dat is schrikken! Ik heb het afgelopen jaar nog vele ontelbare foto's van hem voor de Nederlandse Molendatabase verwerkt en geplaatst. De laatste maanden was het wel stil qua inzendingen van hem, maar toch nooit gedacht dat hij overleden is. Ik zal ervoor zorgen dat zijn foto's, indien niet anders kan, nooit verwijderd zal worden, die van Joop Vendrig ook niet.

    Namens ons allemaal ben ik hem erkentelijk voor het aanleveren van zijn digitale materiaal aan onze grote molenwereld.

    Frits, rust zacht.

  • abel

    Sterkte. Zonde hij kon fotograferen als je beste.

  • Tony Hop

    Erg jammer, hij is veel te vroeg overleden. Hij kon foto's maken als geen ander, en had het grootste deel van de molens in Nederland volgens mij ook wel in zijn collectie zitten. En hij maakte, zoals Bart aangaf, ook schitterende foto's van andere historische zaken.

    Ik wens de nabestaanden veel sterkte in deze moeilijke tijd. Moge Frits rusten in vrede.

    Met vriendelijke groet,

    Tony Hop

  • Robin van Katwijk

    Ach, dat komt wel vrij onverwachts volgens mij.

    Deze man heeft verschrikkelijk veel molenfoto's geschoten!

    Moge hij rusten in vrede.

    Groet,

    Robin van Katwijk

  • bertbulder

    Vandaag, 20 februari 2017, drie en een half jaar na dato. Nog steeds 433 vermeldingen Frits Kruishaar in de Nederlandse Molendatabase (http://www.molendatabase.nl/nederland/zoek_google.php). “Old photographers never die”.

    Dank je Frits!

    Bert Bulder, Nederlandse Molendatabase.

    ———————

    molendatabase.nl

    Bert Bulder

    ——————–