wolkenpatroon

  • Teun

    Onder bijzondere weersomstandigheden condenseert achter een draaiende turbine het vocht in de lucht. Het ‘wolkenpatroon’  dat zo ontstaat geeft mooi aan hoe breed het effect van een draaiende turbine uitwaaiert. Bij een wiekenkruis is dat waarschijnlijk niet echt veel anders, hoewel ik daar zo'n wolkenpatroon nooit gezien heb. TvdM

     

  • Fietsende

    vincent_c.

    Waar is eigenlijk de goeie ouwe tweewieker gebleven?

    Er staat er een naast een gemaal langs het Boterdiep halverwege Bedum en Onderdendam, zie hier: https://www.google.nl/maps/@53.325693,6.594046,3a,75y,334.61h,94.07t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHTTRDGk64DVNWtM9YWKtmg!2e0!7i13312!8i6656

    Ook het Zeehondencrêche Pieterburen heeft er een, twee kilometer van mijn huis vandaan.

  • Fietsende

    Nog even iets anders…. Ik ben met m'n vrouw onlangs weer thuis na een maand vakantie in Zweden. Daar heb ik op 10 juni j.l. merkwaardige wolken gefotografeerd, enkele kilometers ten noorden van ons tweede huis in Sunnemo (prov. Värmland). Ik heb een dik fotoboek met verschillende wolkenvormen en bijbehorende beschrijvingen over de hele wereld. Maar die staan er niet bij vermeld. Prachtige langwerpige en golvende wolken met een grijze streep erdoorheen. Wie heeft er een verklaring voor?

     =12pt
  • Fietsende

    Hallo Hantumerleech,

    Heb ik ook aan lenswolken gedacht, maar die lijken daar veel te mooi ufo-achtig voor en de bosrijke heuvels in de omgeving van Sunnemo zijn niet hoger dan 425 meter, zoiets als de Ardennen. De wolken op mijn foto's lijken meer vis-achtig en niet rond.

    Gr van Martin

  • Fietsende

    Tack mycket bra! (Zweeds voor dank je zeer!) :)