Dagje draaien op De Adriaan

  • Abel

    Vandaag ben ik om te oefenen voor de tweede fasetest een dagje op De Adriaan geweest. 

  • karel

    Wat een duidelijke afzetting van het gevlucht, met zo'n schrikbalk. Ik peins, dat ik er net als bij een geopende brug of een gesloten overweg maar beter niet voorbij kan gaan,  hoewel ik niet de hele afzetting kan zien. Gelet op de lokatie van De Adriaan lijken me die hekken op de stelling ook geen overbodige luxe.  Monumentale waarde, beleveingswaarde en veiliigheid komen hier mooi samen.

     

  • Fietsende

    Mooie beelden, maar wie vindt er nu eindelijk eens een manier uit om die klereherrie van de wind in de microfoon te elimineren, zodat de heerlijke geluiden van de draaiende molen zelf tenminste fatsoenlijk te horen zijn?

     

    Ik weet ook niet hoe ik de geluiden van de harde wind eruit kan halen. Een muziekje inzetten vind ik ook onzin. Hier ergens in Ierland gefilmd op 28 augustus 2014, prachtige vergezichten na een zware klim van 14 kilometer per fiets met Beaufort 7 tegen, ten zuiden van Dublin.

    https://www.youtube.com/watch?v=Lgy-5PQVRRE 

     

  • Teun

    Hantumerleech

    Het malende kruis zet ik met over schrikdraadpaaltjes - die gemakkelijk de grond in zijn te krijgen - gehangen roodwitte plastic kettinkjes af. De eerlijkheid gebied mij wel er bij te vermelden dat ik daar niet echt fanatiek in ben. Wanneer ik echter publiek verwacht, zoals op molendagen of bij andere gelegenheden, doe ik het in ieder geval steevast wel.

     

    Wat wonderlijk toch, zo'n denkwijze! Afzetting enkel bij publiek? Je beseft kennelijk niet dat het overgrote deel van de slachtoffers op de molens mensen zijn, die op de molen actief zijn! Als je als molenaar de hand licht met (je eigen) veiligheid, is het dan niet juist handig om een bezoeker bij de hand te hebben die effe 112 voor je kan bellen als je de klos bent? Lijkt me wel!

    TvdM