Klopt dit wel?

  • Fietsende

    Kijk maar eens naar donderdag: klopt dit wel?

    =12pt

  • Henk Klöpping

    Joho, Martin - wat denk je dat er niet klopt?

    KNMI denkt:

    Max. 7/9°

    Min. 2/3°

    Neerslag 1/6mm

    Neerslagkans 80%

    Zonneschijn 10%

    Windkracht W 4

    Post is bewerkt op jan 31, 2016, 1:58 p.m. door Henk Klöpping

    Henk Klöpping, Molen van de Groote Polder, Slochteren
  • Henk Klöpping

    Ik geloof het KNMI meer dan Teletekst - en jij?

    Henk Klöpping, Molen van de Groote Polder, Slochteren
  • Fietsende

    80 % zonneschijn en 90 % kans op regen: dat wil zeggen regen uit de blauwe lucht…. Ik kijk iedere morgen altijd naar TT 703 en 704

    Maar als ik ga fietsen of naar de molen ga, raadpleeg ik de buienrader en weeronline wel. Volgens weeronline staat voor donderdag geheel bewolkt, 85 % regen, Bft 5 ZW, temp. 4-7 graden (hierbij heb ik mijn woonplaats ingevoerd). Dus kan ik de TT 704 nu wel weggooien….

  • Henk Klöpping

    Nou ja, één fout mag daar natuurlijk geen aanleiding toe zijn, stel ik. Mensen maken nu eenmaal fouten..

    Henk Klöpping, Molen van de Groote Polder, Slochteren
  • Peter van Kuik

    We gaan richting de maartse buien, Scherpe buien afgewisseld door scherpe opklaringen. Kans op zowel zon als regen tegen de 100%. Al denk ik dat het hier een typefout is.

    Molen De Wielewaal, Beneden Leeuwen

  • Henk Klöpping

    En zoals vanouds: kijk regelmatig in de lucht.. ||| 

    Henk Klöpping, Molen van de Groote Polder, Slochteren
  • Fietsende

    Hantumerleech

    Nou Martin, je weet nu of de verwachting van de teletekstpagina van zondag voor vandaag klopte.

     

    Vanmorgen, toen ik was opgestaan, was het nog droog. De grond was wel nat. Nog even de buienradar geraadpleegd. En om 8.15 uur vertrok ik per fiets in de striemende hagelbui naar m'n werk, wat later overging in regen die tot in de middag duurde. Het was redelijk zonnig toen ik van m'n werk weg fietste, maar het weer regende voor m'n thuiskomst (om 17.40 uur). Dus veel neerslag maar weinig zon. Bovendien komt die teletekst ongetwijfeld van De Bilt en ik woon dichtbij de Waddenzee (recht voor m'n huis kan ik bij donker de vuurtoren van Borkum zien en naar links kijkend die van Schiermonnikoog).