Molens zijn niet zo mooi

  • Rintse

    Ik vind molens niet zo mooi want ze staan alleen maar en doen verder niks.

  • Rintse

    doelloos*

  • Fietsende

    “Ze staan alleen maar en doen verder niks.”  Zonder deze gaat onze cultuurhistorische kennis zoals het werken en omgaan met molens verloren. Wij mogen wel blij zijn dat die kennis op het nippertje niet in het graf is meegenomen, zoals vaak in het buitenland wel gebeurde! Zo heb ik pas afgelopen winter geconstateerd dat in het molenrijke Ost-Friesland zowat niemand meer over is om maalstenen te billen. Een verontrustende ontwikkeling.

    En de kastelen dan? Er zijn nu geen feodale kasteelbewoners meer over, op enkele uitzonderingen na. Zijn die machtige bouwwerken ook nutteloos? Hieraan kunnen wij onze geschiedenis aflezen. Leegstaande kerken worden gesloopt en oude boerderijen krijgen luxe herbestemmingen; Amsterdamse grachtenpanden worden door rijke Chinezen en Russen opgekocht, en zo veel meer. Het zijn juist die monumenten die onze landschappen levendig stofferen. En dat terwijl ons land angstvallig als een tsunami wordt overspoeld door zeer lelijke nieuwbouw met ramen zonder rollagen (of hanekammen), met een buitengewone lelijke uitstraling in het straatbeeld. Dat nooit! De foto daaronder, dat zijn geen woonhuizen, maar cellenblokken!

    =12pt

  • Rintse

    We kunnen ook gewoon alle molens weghalen dan zijn we klaar met al dat gezeur.

  • Rintse

    Dit is niet echt trollen maar ik bemoei me verder nergens mee hoor.

  • Peter van Kuik

    Ik ben het voor het eerst in pakweg 10 jaar prikbord en molen forum eens helemaal met Lolke eens., dus blijf lekker door trollen.

    Molen De Wielewaal, Beneden Leeuwen

  • Rintse

    Molens hadden vroeger een handige functie, als jullie dat zeggen, het zal wel. Nu doen ze niks, dus laten we ze weghalen en er iets neerzetten waar andere mensen ook nog aan hebben. Stelletje egoïsten!

  • Robert

    Wij  molenaars  en  molenliefhebbers  egoïsten ? 

    Enige  egoïst  ben  jij hier  met je gezeur, 

  • Robert

    Wij  molenaars  en  molenliefhebbers  egoïsten ? 

    Enige  egoïst  ben  jij hier  met je gezeur, 

  • Robert

    Hahaha  daar heb je  ook een punt,

    ​Ik zie ineens dat  mijn vorige post dubbel is gezet