Molens zijn niet zo mooi

  • Stefan

    mlensquad

    Ik vind molens niet zo mooi want ze staan alleen maar en doen verder niks.

    Grappig, je dacht zeker dat je door je naam te veranderen niet meer herkend zou worden?

    Rintse

    Molens hadden vroeger een handige functie, als jullie dat zeggen, het zal wel. Nu doen ze niks, dus laten we ze weghalen en er iets neerzetten waar andere mensen ook nog aan hebben. Stelletje egoïsten!

    Laten we het eens omdraaien. Er is hier iemand op dit forum die berichten plaatst waar ik niet zo gecharmeerd van ben en kijkend naar de reacties van anderen, ben ik daarin niet alleen. Dus, als we nou jou eens weghalen en ergens neerzetten waar we geen last van jou hebben? Wat dacht je van een eiland ver weg (of) ergens in de jungle? Misschien dat jij je daar ook wat meer op je plaats en prettiger voelt. Je zou het eens kunnen proberen, of overweeg het. Kijk eens rond op internet of er ergens iets van jouw gading (ga, ding!) te vinden is. Het is zelfs mogelijk dat je er achterkomt dat je niet alleen bent in je gevoel van onvrede of misschien wel ongeluk. Er is misschien wel iets als een lotgenotengroep of website waar je je ervaringen en angsten kunt delen of je vragen beantwoord kunnen worden.

    Oh ja, als je dan toch bezig bent: kijk gelijk wat je politieke voorkeur is en/of welke partij het meeste gehoor vindt bij jou. Mocht je nog niet kiesgerechtigd zijn, dan is het alvast een goede voorbereiding op het moment dat het zover is. Vooropgesteld natuurlijk dat je dan die leeftijd nog zou halen, want het kan zomaar zijn dat het algemene oordeel tegen die tijd is dat mensen van jouw leeftijd niet meer nuttig of bruikbaar zijn voor de maatschappij en daaruit dan maar verwijderd moeten worden. Leef nu het nog kan!

    Is het nu echt zo erg dat molens alleen maar staan en niets doen, zoals jouw beleving vertelt? Als die molens jou niet in de weg staan, is er toch niet zo veel aan de hand? Kun je misschien wat uitgebreider vertellen wat je zo dwarszit aan de mooie instrumenten uit authentiekere tijden? Een molen is in mijn ogen een prachtig stuk “gereedschap” dat zeker zijn functie had in de maatschappij en bij de totstandkoming van de huidige. Misschien krijg je een andere kijk op het geheel als je je eens wat verdiept in de geschiedenis (ervan). Uiteraard ben je ook op dit forum zeer welkom om daarover met ons van gedachten te wisselen, al weet ik niet of het mij zou bevallen jouw gedachten te hebben. Ik kan me zo voorstellen dat ik tegen een hoop muren ga aanlopen als ik jouw houding zou overnemen.

    Kun je misschien ook begrijpen dat wanneer jij hier komt roepen dat molenliefhebbers of -instandhouders egoïsten zijn, dit nogal raar overkomt? Wij zijn natuurlijk allemaal in de kern overtuigd van de waarde van molens en dat is niet minder als dat alleen maar zou zijn om de schoonheid ervan, hoezeer anderen dat dan weer niet authentiek zouden vinden. Het is natuurlijk net zo als in de politiek: je kunt wel zeggen dat het volk beslist, maar dat is niet altijd zo. Maar als we met de meerderheid overtuigd zijn van het belang van iets, kunnen daar met zijn allen iets aan hebben en met zijn allen ons voor inzetten. Dat er dan anderen zijn die dat niet zo zien, of niet zo willen, tja, dat is dan maar zo. Ik lees ook dat sommigen de hedendaagse bouwkunst maar niets vinden, maar eigenlijk is dat natuurlijk de omgekeerde wereld. Je kunt allebei een extreme positie innemen, maar daar schiet helemaal niemand iets mee op. Accepteer dat niet alles naar je wens kan zijn en andere meningen accepteren wordt nou eenmaal gemakkelijker wanneer je probeert open te staan voor de standpunten van de ander.

    Ik kan me voorstellen dat, zoals anderen schrijven en waar ik zelf ook al aan dacht, dat molens (of een ervan) jou letterlijk in de weg staan (staat). Misschien staat ie toevallig bij jou voor de zon als jij daarvan zou willen genieten, of misschien denk jij de plek van de molen beter te kunnen benutten dan dees machtig mooi ding dat zeer zeker zijn eigen kwaliteiten heeft. Zou je ons een kijkje willen gunnen in jouw belevingswereld? Wat precies maakt dat jij als enige een hele groep anderen benadert om op niet zo zachtzinnige wijze kenbaar te maken dat jij daar een probleem mee hebt? Op basis van wat je nu van jezelf hebt laten zien, lijk je me alleen maar gefrustreerd. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je daarom hier naar toekomt, om de boel even op stang te jagen. Het is misschien wel zo dat je dat doet om een specifiek persoon op stang te jagen, maar begrijp dat wanneer je iemand van de groep aanvalt, je de hele groep over je kunt heenkrijgen.

    Ik weet dus niet zo goed wat precies je bedoeling is. Zou je daar alsjeblieft iets meer over willen vertellen? Ik heb er namelijk erg veel moeite mee dit te begrijpen. Wil je me geloven wanneer ik schrijf dat ik hier nachten wakker van gelegen heb? Het zou fijn zijn wanneer ik weer met een gerust hart kon gaan slapen en met een gerust lichaam ook weer zou kunnen opstaan. Bij voorbaat dank voor je vriendelijke antwoord.

    Met toenaderende groeten,

    Stefan Boumans

  • Stefan

    De eerste keer dat ik probeerde bovenstaande reactie te plaatsen, kreeg ik een foutmelding. Ik verkeerde in de gelukkige omstandigheid dat ik de tekst kon terugvinden in het geheugen van de computer met behulp van een zogenaamde Hex Editor.

    http://www.x-ways.net/winhex/

    Er zijn ook andere middelen waarmee je kunt voorkomen dat jouw minuten- of zelfs urenlange inspanning in de misten van het wereldwijde web verloren gaat. Een naam die je ook zult tegenkomen wanneer je daarnaar op zoek gaat is Lazarus. Dit soort hulpmiddelen vereist wel dat je ze _vooraf_ geïnstalleerd hebt. In mijn geval was dat dus niet zo, maar ik doe nu eenmaal toch niet zo veel op de computer (ik ben wat dat betreft een molen uit de wereld van de Rintses) waardoor mijn kans van slagen (au!) groot was.