Welke molen is dit?

  • Fietsende

    Ik heb van mijn grootvader van moeders kant, Pieter Hartog uit IJmuiden, die al in 1979 op 80-jarige leeftijd is overleden, een aantal diamagazijnen met daarin kleurendia's die hij heeft gemaakt, geërfd. Na zijn dood zijn de dia's jarenlang ergens in de familie blijven liggen, totdat ik ze een paar maanden geleden toegewezen heb gekregen. Het gaat om de periode 1963-1967. Dus veel historisch materiaal, toen Nederland nog veel mooier was dan nu.

    Daarbij is ook een dia van een mij onbekende molen, gefotografeerd in 1964. Zo te zien stond hij zonder zeilen en windborden maar werkeloos te wezen. Het Gilde van Vrijwillige Molenaars is lang nog niet uitgevonden. Of het nog niet genoeg is, zorgen de bovengrondse elektrische leidingen op palen ook nog voor bewegingsbelemmering. Wie weet om welke molen het gaat?

    =12pt

  • Fietsende

    Bedankt Lolke,

    Had ik al zoiets vermoed, toch wilde ik zekerheid hebben. Noord-west Utrecht dus. M'n opa ondernam veel fietstochten en maakte daarbij foto's van veel plekken in Nederland, die tegenwoordig vaak niet meer herkenbaar zijn.

    Gr. van Martin