Jammer.....mislukt

  • keesvanger

    JAMMER ……..

    De sinds kort opgerichte stichting “DE MEULE VAN WASSENS” had een prachtig doel nl. de molen van Zuidwolde geheel restaureren en weer laten draaien. De molen staat er helaas heel erg slecht bij. We wilden de eigenaar graag helpen! Vele enthousiaste inwoners uit Zuidwolde en twee molenaars uit de buurt hebben afgelopen jaar dan ook veel (papier)werk verzet om tot dit mooie doel te komen. We waren al heel ver met onze plannen!

    Twee weken geleden hebben we onze voorstellen met de eigenaar besproken. Voorstellen waar we zelfs ongelooflijk trots op waren! (aankoop molen plus bijbehorend land voor een echt mooi bedrag)Helaas was ons voorstel voor de huidige eigenaar lang niet voldoende en werd dan ook finaal afgewezen. Niet bespreekbaar zelf! Erg frustrerend!

    De eigenaar wil heeeeel veel geld voor zijn kapotte molen en bijbehorend groen. Zo veel geld dat er in de toekomst waarschijnlijk niemand meer ooit nog over herstel van de molen zal beginnen. Heel erg jammer!De stichting trekt zich dan ook met veel spijt terug. Op dit moment zijn er totaal geen positieve ontwikkelingen om onze hulp aan de eigenaar voort te zetten. Misschien was dit wel de allerlaatste kans op herstel van de meule van Wassens. Triest maar helaas waar!

    De molenaars Erwin de Jonge en Kees Vanger blijven zich, ondanks de domper , toch inzetten voor het behoud van deze mooie en indrukwekkende molen. Het stormschild wordt in mei vervangen door een splinternieuwe en de luiken in de kap worden geverfd. 

    Dit is'm 

  • Fietsende

    Ik wilde een bericht van gelijke strekking als Willem schrijven, maar Willem was me voor. Geeft niet, mooie e duidelijke uitleg trouwens.

    Misschien is de overname van de molen de reden dat de subsidieverhoudingen bij een stichting gunstiger zijn dan bij een particuliere eigenaar. Ik heb nog geen precieze beeld hoe de verdeelsleutel eruit ziet, maar heb zo mijn vermoedens. Hoe dan ook: De Vlijt moet sowieso weer gaan draaien!