Regionale molendagen

  • Lolke

    Beste molenliefhebbers, helaas wordt het forum kennelijk nog maar zo weinig gebruikt, dat lang niet alle regionale molendagen hier nog, zoals vroeger, aangekondigd worden: zo was het onlangs zonder enig voorafgaand forumbericht op 2 april Molendag Land van Cuijk, en op 8 april Leeuwarder Molendag. Houd daarom deze link in de gaten!

    Evenzeer helaas echter is bovendien de agenda van De Hollandsche Molen, waar de links worden gegeven naar de sites van de organiserende regionale verenigingen of stichtingen met nadere informatie, wat betreft de regionale molendagen (althans momenteel) verre van compleet. Zo nodig dus maar zelf speuren naar lijsten van deelnemende molens e.d.

    Overigens, mijn dank aan de organisatoren van de Friese en Alblasserwaardse molendagen: misschien heeft mijn tirade destijds op het toenmalige prikbord tegen het laten samenvallen met de Open Monumentendagen dan uiteindelijk toch nog iets uitgehaald! (Nu alleen de Overijsselse nog.)

    Post was bewerkt op 11-04-2018 00:25 door Lolke

  • Peter van Kuik

    Zondag 3 juni Maas en Waalse molendag gaat ook gewoon door.

    Molen De Wielewaal, Beneden Leeuwen

  • Lolke

    Dat jullie molendag momenteel niet in de agenda van De Hollandsche Molen staat is helaas niet zo uitzonderlijk, Peter; dat geldt zo'n beetje voor alle regionale molendagen. Maar dat hij ook ontbreekt in de door mij gelinkte lijst op dezelfde site is ernstiger: die lijst leek mij zo op het oog compleet. Hebben jullie hem niet doorgegeven of heeft DHM hem gewoon vergeten?

    Post was bewerkt op 19-04-2018 07:21 door Lolke

  • Peter van Kuik

    Wel doorgegeven, maar ik ga het opnieuw proberen

    Molen De Wielewaal, Beneden Leeuwen

  • Lolke

    Peter, hij staat nu inderdaad wel in de agenda, maar nog steeds niet in de overzichtslijst; evenmin trouwens als de Friese Molenaarsdag een dag eerder, hoewel ik dat voor beide per mail doorgegeven heb.