streefkerk

  • Arie Hoek

    Afgelopen zondagmiddag zijn we met de hele familie is even op de tiendweg in Streefkerk geweest.

    En ik weet niet of ik oud nieuws vertel, maar er wordt in Streefkerk momenteel druk gewerkt.

    Tot mijn verrassing zag ik dat de heulen(van o.m de oude-weteringmolen) inmiddels keurig netjes zijn hersteld en dat men druk in de weer is met de fundering van de sluismolen, de nieuwe funderingspalen zitten hier inmiddels ook in de grond.

    Kortom, dat gaat daar goed, alleen mis ik een beetje de info over de gang van zaken aangaande Streefkerk op de site van Simav.

    Arie.

  • klaas zaal

    Arie, je hebt helemaal gelijk. Ook ik kijk vaak op hun site om niets van dit geweldige project te hoeven missen maar de zaak ligt al een hele tijd stil. Jammer, maar in ieder geval bedankt voor dit nieuwtje, moet daar spoedig eens heen. Klaas Z

  • Henk Epskamp

    Ja dat is vreemd. Er wordt dus in alle stilte gewerkt aan dit grootse project. Arie: wil je je e-mailadres aan me doorgeven? Ik ben het kwijt. Dit in verband met de zeilen van de Jonge Sophia.

  • Wim van Veen

    Arie en andere belangstellenden.

    Er wordt aan gewerkt om de komende tijd uitgebreide informatie aan de simav website toe te voegen. Er zijn mooie foto's gemaakt en diverse tekeningen en schetsen van het herstel van de waterlopen en de fundatie zijn in mijn bezit.

    Tevens is een historisch overzicht in voorbereiding.

    Aanstaande vrijdag komt het eerste erop.

    Wim van Veen

  • JNM de Groot

    Beste Arie Hoek,

    Kijk eens op deze link www.simav.nl en klik dan links onder op Diverse foto's Hans de Groot.

    Ik heb daar de albums staan van de Sluismolen restauratie vanaf het begin tot nu toe. Ik probeer elke dag foto's te maken van de voortgang.

    Er staan ook nog foto albums van de andere Streefkerkse molens en ook van de Koren molen de Liefde waar het kantoor van de SIMAV in komt(ook dagelijks gefotografeert

    Ik hoop dat U ervan geniet

    Vriendelijke groet

    Hans de Groot

    jnm.de.groot@gmail.com