De Otter Amsterdam

  • Vincent Mepschen

    Hallo allemaal,

    Ik ben gisteren met de trein naar de Zaanse Schans geweest en kwam ik natuurlijk ook langs Amsterdam. Ik zag dat de Otter al weer borden erin had zitten en zeilen. Weet iemand hier meer van?

    Groeten Vincent

  • Marcel Stroo

    Het lijkt me zeer sterk dat je “De Otter” vanuit de trein hebt gezien. Zelfs in de onmiddellijke omgeving is deze molen onzichtbaar. Het lijkt meer voor de hand dat je met de trein langs “De Held Jozua” in Zaandam bent gekomen.

    Marcel Stroo

  • Stefan Boumans

    Tussen Amsterdam CS en Zaandam heb je wellicht

    De Blo(e)m

    gezien.

    Vanuit het zuiden of oosten heb je net voor Amsterdam CS zicht op

    De Gooyer

    .

  • Vincent Mepschen

    Hoi

    Ik weet zeker dat het niet de Held was, die heb ik wat verder gezien bij het station Zaandam, De Bloem zag ik ook staan aan het water, en de Gooyer stond een eindje verder dan de Bloem. (De Otter die ik bedoel?) stond wel aan water met veel flats en bomen eromheen. Als dat toch dan de Otter is, zaten er wel gele steekborden in met witte zeilen.

    Groeten Vincent

  • Vincent Mepschen

    De Otter kwam trouwens nauwelijks uit de boomtoppen, dus de HOGE molens zoals de Bloem en de Gooyer waren mij wel opgevallen!!!

  • Ruud Bax

    De molen die je gezien heb is de 1200 roe die staat langs het spoor en er staan flats en bomen.

    vr. gr. Ruud Bax

  • Meelmuisje

    Idd !:)

  • Vincent Mepschen

    OOOOOOOOOOOOHHHH

    Bedankt!

  • Wesley de Best

    Hoi Vincent. Draaide er nog wat in de Zaan? Twee weken geleden ben ik met de trein ook nog naar de Zaan geweest, toen draaiden De Gooyer in A'dam en de Bleeke Dood, de Kat, de Zoeker, het Jonge Schaap, het Klaverblad en vanaf 13.30 uur ook de Poelenburg en later ook de Hadel.

  • Vincent Mepschen

    Hoi Wesley

    Ik had vantevoren al op internet gekeken welke molens open waren en op vrijdag waren de meeste molens open. De Bleeke Dood, De Kat, De Zoeker, Het Jonge Schaap en Het Klaverblad draaiden. De rest stond helaas stil, wat ik liever als draaiend had gezien….. De molens die draaiden natuurlijk bezocht, en de Schoolmeester stond ook stil, maar was wel open.

    Groeten Vincent