bezoek molens Zuid Holland

  • Jaap Kuitert

    as. zaterdag 27 sept. wil ik graag een stel Zuid Hollandse molens bezoeken.

    wie draait er en ben ik er ook welkom?

  • Robert Van't Geloof

    Heey Jaap

    Ik weet wel waar.

    Te Weten Schiedam ik denk alle molens ivm brandersfeesten (overigens erg leuk)

    En als het een beetje waait zijn hier in De Alblasserwaerd toch wel een aantal molens in bedrijf.En ook Dordrecht is open vanaf 10 tot 16 ook dat is echt de moeite waard.

    Gr robert

  • Justin vd Heuvel

    Hallo Jaap!

    Zaterdag a.s. zijn we in Leerdam zo rond 10.30 op de molen. De wind komt uit het oosten dus of we gaan draaien hangt af van de windkracht (Oost is echt een rothoek voor ons) Verder heb ik kaartjes gemaakt met daarop de benaming van de diverse onderdelen. Die gaan we ook ophangen. Met een beetje geluk en wind wil hij wel rondkomen(zoals vandaag), maar zelfs stilstaand kan ik van “Ter Leede” genieten! mvg, Justin vd Heuvel.

  • Barend Zinkweg

    Ook de Pendrechtse Molen is op zaterdag (en ook op Zondag) tussen 9 en 5 te bezoeken.

  • Piet Lodder

    Ook Korenmolen De Jonge Sophia te Groot-Ammers is voor het publiek geopend.

    Voor een gering entreebedrag voor het Streekcentrum Ooievaarsdorp Liesvelt krijg je nog een schitterend stukje natuur op de koop toe.

    Groeten,

    Piet Lodder

  • Tom Blaak

    De Kersenboom te Rijsoord zal geopend zijn van 9:00 tot en met 12:00 uur. En mocht het waaien, dan is de molen tot 17:15 uur geopend maar die kans is klein deze zaterdag, zodat de kans groot is dat ik de deur waarschijnlijk rond12en dichttrek.

    Ik ben wel weer toe aan een beetje veel wind zodat ik weer eens lekker kan doormalen- plusminus 300 kg tarwe malen voor de bakker en particulier.

    Tom

  • Jan Althof

    De Kijck over de Dijk is elke zaterdag open en iedereen is altijd welkom.

    http://picasaweb.google.nl/Noordkaper04/DeReusVanDordrecht#

    Maar zeer waarschijnlijk ben ik in De Schoolmeester.

    Ciao.

  • Kevin Strijker

    In de gemeente Korendijk in de Hoeksewaard is ook alles te be-koffiedrinken.

    Goudswaard van 10u tot 12.30u

    Piershil van 10u tot 16.00u

    Zuid-Beijerland van 9u tot 12.30u en van 13.30u tot 17.00u

    Nieuw-Beijerland van 10u tot 17.00u

    De rest van de Hoeksewaard zou ik eigenlijk niet weten wat er precies wel of niet open is. Is misschien wachten op een reactie van die kant

  • ruben viergever

    ha kevin!,

    de hoop is ook gewoon open vanaf 10 uur,

    verder draait de poldersche molen en de lelie in puttershoek ook.

    de hele hw is zowat vanaf 10 uur open!

    groeten uit de Hoeksche Waard,

    ruben viergever