Snertweer??

  • Jan Althof

    Goedendag,

    Eindelijk komt er weer wind, maar helaas ook water. Het een hoort vaak bij het ander in dit landje. Vandaag moest ik even naar Dordrecht en dan neem ik de pont. Vijf minuten lopen en in no time sta je in het fraaie oude centrum. Zoals altijd een cameraatje in de borstzak en dat kwam weer mooi uit. Op het water met redelijk vrij uitzicht zijn er dan fraaie plaatjes te knippen. Geen molens maar wolken, maar ook hier hoort het een bij het ander.

    Molens en weer dus.

    Tussen 15.20 uur en 19.16 een twintigtal opnames naar verschillende richtingen. Fraai is te zien dat in de middag er nog behoorlijk wat wolken zijn, dat daarna de boel wat opklaart, maar bij de laatste komt er alweer heel langzaam wat opstomen. We zullen het morgen weten zo wordt ons beloofd. Maar ik heb toch het idee dat het op de Goliath in de middag mee zal vallen. Op de Woldzigt en Noordenveld kan het wel tegenvallen in de vroege avond. Ooit kreeg ik hier de boodschap mee, “Dat een molenaar tegen een buitje moet kunnen”. Het zijn soms net motorrijders. :-)

    Bij plaatjes vanaf mijn flat heb ik nogal eens een wat beperkt beeld op de lucht door de bebouwing. Soms sprint ik dan even naar 10-hoog. Anderszins levert een heel compacte hoewel 8 mp sterke camera (Olympus FE-340) toch ook een berg ruis op bij mindere lichtomstandigheden en telewerk. Maar hij past zo goed in mijn borstzakje. Daar is Paint Shop Pro dan weer goed voor.

    Het wordt in ieder geval zo langzaamaan weer “snertweer” en daar ben ik altijd blij mee. Ben zelfs gek op snert. En die buitjes en de kou neem ik graag op de koop toe, zowel op de motor als op de molen. Hoewel ik wat de laatste betreft nog geen ervaring heb.

    (groe(n)ten,

    Jan Althof.

    www.althofweb.nl

    http://picasaweb.google.nl/Noordkaper04/DordtseLuchten#

  • Robert Van't Geloof

    hoi Jan Wat een zeer mooie fotos vooral de laatste. Schitterend

    groet Robert

  • Martin E. van Doornik

    Prachtige weerfoto's, super! Ik schrok wel van die lelijke flats, want ik ben voor het laatst in Dordrecht geweest in…. 1971!

    Afgelopen vrijdagmorgen 26/9 vroeg heb ik ook fraaie weerfoto's genomen, onderweg naar mijn werk, zie maar: www.mijnalbum.nl/Album=LQ866RCV . De derde foto met het haventje van Baflo heeft vrijdagavond op RTL 4 Weer met Peter Timofeeff gestaan.

    Zaterdagavond 27/9 een paar plaatjes geschoten van de zonsondergang bij Pieterburen en de laatste vier foto's zijn zondagavond 28/9 genomen voor mijn huis: www.mijnalbum.nl/Album=4XPMXHK8

  • Jan Althof

    Mooi werk en toch ook die ruis bij (te) weinig licht. Maarruh…ik schrok eigenlijk van die lelijke fiets. :-)

  • Mario Collombon

    en een hardnekkige fiets want hij duikt op op zowat elke foto ! :D

  • Martin E. van Doornik

    De fietsfoto's waren eigenlijk bedoeld voor het prikbord van de internationale fietsvereniging waar ik lid van ben. En die werden wel gewaardeerd. Alsof molenliefhebbers geen andere hobby's op na mogen houden….

  • Mario Collombon

    Tuurlijk wel, maar als je niet weet dat het daar voor is dan denk je wat doet die fiets daar nou ;)

  • M. Sijbom

    Hallo Jan,

    Wat een ontzettend mooie foto's weer :D

    Groet uit het hoge noorden

    Marijn

    http://bekijk.nl.nu

  • Jan Althof

    Ben er om 12.00 uur weer en daarna naar de noordelijkste molen van Nederland. Ga je mee? Wel erg nat buiten, hier.

  • Martin E. van Doornik

    Ach, over een maand of twee gaat m'n werk dicht en met deze fraaie ochtendfoto's wil ik graag herinneringen aan mijn dagelijkse woon-werk verkeer bewaren (vanmorgen in de stromende regen door blanke straten gefietst, brrr….). In mijn omgeving is geen ander werk voorhanden. Over een week heb ik een sollicitatiegesprek in Zweden!