Molenruilbeurs

• Nelly Sonneveld

4 oktober 2008 Molenruilbeurs te Dordrecht

Op zaterdag 4 oktober 2008 is er weer een molenruilbeurs in molen Kijck over den Dijck te Dordrecht. (10.00 tot 14.00 uur)

Er kunnen ansichtkaarten, molenboeken, molenstickers, molenfoto's enz enz geruild worden. De ruilbeurs is altijd weer een gezellige ochtend waar verzamelaars van diverse provincies naartoe komen. Wanneer er wind genoeg is draait de molen en wordt er zomogelijk ook gemalen, kortom een ochtendje voor de echte molenliefhebber!

• Marcel Stroo

Onder voorbehoud kom ik ook. Het wordt wel steeds zeldzamer om nieuwe molenkaarten tegen te komen. Ten eerste komt dat doordat in steeds meer dorpen winkels verdwijnen, en als er dan nog ansichtkaarten worden verkocht, is het meestal met “groeten uit…..” en diverse plaatjes erop. Ten tweede komt dat denk ik doordat het versturen van ansichtkaarten minder populair wordt door het gebruik van e-mail, mobiele telefoon, sms enz. Maar goed, ik verzamel stug door!

Groet,

Marcel Stroo

• H.Noot

Goed nieuws Marcel. Peter van der Drift uit Nootdorp heeft onlangs weer een nieuwe serie kaarten (18 stuks) uitgegeven. Ik heb ze hier al thuis liggen en ik moet zeggen, het zijn weer welkome aanwinsten voor de verzameling. Peter zal ongetwijfeld op de molenruilbeurs in zowel Dordrecht als Utrecht aanwezig zijn.

Harmannus Noot.