Windhoos over de jp in Dalen

  • Windvanger.

    Hallo Molenvrienden

    Van morgen om 11 uur kwam ik aan op de jp in Dalen en ik kwam op de stelling en het was allemaal zand.

    Toen ik eens om mij heen keek zag ik dat de carpoort van mijn buurman en dat zijn dak van het huis flink was beschadigt en op het schoolplein allemaal Takken.

    Toen ik de molen wilde kruien kwam er iemand naar mij toe en hij zij molenaar heb je schade ik zei nee hoe zo ja want er was net een enorme wind hoos over de molen getrokken voor de rest heb ik hem helemaal na gekeken en ik had bijna geen schade op de stormschild na .

    Vedder was er een boom omgewaaidt bij het gemeentehuis maar de schade bij de buur man is ongeveer 6 duizend euro.misschien komt er om 7uur of half elf een stukje in hart van nederland en vanmiddag is er een interview met mij op de radio geweest bij rtv drenthe. In eerste instantie bleek er niets mis met de molen maar vanmiddag zijin er molenbouwers geweest en constateerden dat de stormschild was losgewaaid. De planning was er toch al dat de molen werd gerestoureerd en dat de molenbouwers nu ook direkt de stormschade ontdekten is natuurlijk een goede bijeenkomst.Kan dat ook direkt worden hersteld zodat de molen geen lekkage meer heeft en kan nadien weer volop draaien met frisse moed.

    Gr Ricardo Hemme.

  • Justin vd Heuvel

    Nou Ricardo, heb je toch maar ff geluk gehad zeg! 't Had gekker

    kunnen aflopen. Heb je toch goed aan je touwtje gedacht:)

    Groetjes,

    Justin vd Heuvel

  • nathan voogd

    he ricardo

    dat was dan niet zo best dan.

    gellukjig dat je niet zo veel schade had.

    grt nathan

  • Jetze

    Ik zag de schade gister idd in hart van NL, bomen door de muren en daken, maar de molen was niks mee gebeurd (hij was nog even in beeld):D

    Gr. Jetze

  • Windvanger.

    www.hartvannederland.nl

  • Meelmuisje

    Nou Ricardo je hebt toch wel veel mazzel gehad dacht ik zo! Ik heb zelf in zo'n windhoos gezeten 4 jaar terug! Het had veel erger kunnen aflopen! Gelukkig was dat niet het geval:)

    Gr, Thomas Griffioen

  • Wesley de Best

    Gelukkig maar dat het nog vrij goed afgelopen is voor de molen! Wel vervelend voor de buurman natuurlijk… beste schadepost, 6 duizend euro.