nog gedraaid vandaag

  • Gerad Werkman

    Dit weekend werd in de provincie Groningen “Dag van de regio” gehouden.

    Gisteren deed molen de liefde in Uithuizen mee, en Molen Eva in Usqwert en de Grote Geert deden twee dagen mee.

    Op zaterdag was er redelijk bezoek op de Grote Geert in Kantens; Amerikanen, een motorclub en een paar gezinnen met kinderen die geintreseerd waren naar de werking van de molen. Ook hadden wij meelverkoop van de korenmolen Wilhelmina van Noorderhogebrug. Maar vandaag was het maar een snertdag.

    Het woord zegt het al, en wij hebben dan ook heerlijk snert gegeten bij de molen.

    Alleen geen bezoek en ook viel de wind helemaal weg vanmiddag.

    Zo onstuimig als het vanmorgen was, zo stil was het vanmiddag met heeeel veel regen. Om kwart over drie waren we verkleumd weer thuis.

    Groetjes Gerad Werkman.

  • Windvanger.

    Hoi Gerad

    Vandaag was ik op molen de Berk .

    Ik had weinig bezoekers dus ik heb ook niet gedraaid.

    Vedder heb ik de molen maar een betje aangeveed en de boel goed schoongemaakt.

    Ik was er om 9.45 tot 17.00 uur .

    Gr Ricardo Hemme.

  • Peter van Kuik

    Ik heb de hele middag met de Wielewaal gedraait. Wind zat ZW en was behoorlijk sterk. Eerst vd prins zonder borden, ging af en toe best hard. Daarna steen eraan een een paar uurtjes gemalen met 2 borden erin. Dit ging redelijk rustig zo tussen de 30 en 50 einden, maar ik kon de steen aan de gang houden. Vanaf half 1 heeft het aan een stuk door geregend. Geen enkele bezoeker gehad en ook bijna geen hond op straat. Nu is het hier praktisch windstil geworden.