molen van haasdrecht

  • william dolman

    ik vind het raar dat jullie bijna allemaal

    op de radio zender hebben gestem

    t

    ik wil een mooie molen zien als ik door de vlist rij

    dit is een kans om de polder bemaling terug te halen

    het is een heel mooi exemplaar

    hij moet terug komen.

    william

  • Hans Roest

    ik heb wel op de molen gestemd elk opgeknapt molenrestant is een verrijking voor de molenwereld.

  • Robert Van't Geloof

    ook ik heb op de molen gestemd hoor William.

    Gegroet Robert

  • Mark Heutink

    En ik vind dat iedereen voor zichzelf moet weten waarop hij stemt!

  • Hans Roest

    Natuurlijk moet iedereen het zelf weten maar een molenliefhebber die op een radiozender stemd inplaats van een molen daar heb toch wel mijn vraagtekens bij.

  • Justin vd Heuvel

    Dat zou best kunnen Hans, maar ik was het ook niet helemaal eens met de nominatie van de “Haastrecht-6”. Met name omdat er nog zat complete molens zijn die dat miljoen meer verdienen (molens in Altena bijvoorbeeld). Om discussie te voorkomen heb ik maar helemaal niet gestemd. mvg, Justin

  • Johan van Dijk

    Beste Hans,

    Je mag je vraagtekens zetten bij een molenliefhebber die op de Radiotelescoop stemt, maar dit lijkt me meer een redelijk beredeneerde afweging, in mijn geval van een historicus in opleiding, die tevens vrijwillig molenaar is. Het hele molengebeuren is voor mij een belangrijk deel van mijn leven en ik misgun de molen van Haastrecht het geld ook niet. Maar zoals ik reeds eerder aangaf kan de Haastrechtse molen niet op tegen de unieke Radiotelescoop waarvan de cultuurhistorische en wetenschappelijke waarde mijns insziens veel hoger is. In wezen worden in dit geval appels met peren vergeleken want het zijn monumenten van een heel ander kaliber die slecht met elkaar kunnen concureren. Dat ik in dit geval anders stem dan op een molen maakt mij toch geen molenhater? Mijn argumentatie lijkt me voldoende en ik denk dat nodige echte molenliefhebbers deze mening met mij delen.

    Vriendelijke groet,

    Johan van Dijk

  • Mario Collombon

    Het wil toch niet zeggen dat je als molenliefhebber te allen tijde op molens moet stemmen, ook al ben je het er niet mee eens? Dat vind ik tenminste niet.

    Molenaars kunnen ook meerdere interessen hebben en andere dingen óók belangrijk vinden. Dat wil niet zeggen dat je dan minder molenliefhebber bent.

    groeten Mario

  • H.Noot

    Beste Johan,

    Je kunt toch ook op allebei stemmen? Of je stemt één keer op de molen en twee keer op de radiotelescoop. Trouwens, ik mag toch aannemen dat je als rechtgeaard Groninger (geboren en getogen in Loppersum?) toch ook ook op het kerkje van Garsthuizen hebt gestemd? Als de radiotelescoop en de molen in de finale komen, dan geef je weer ieder zijn deel of de één iets meer dan de ander, net zoals je zelf wilt. Op die manier knaagt je geweten ook niet aan je. Bovendien, met ieder smsje kun je zelf ook nog in de prijzen vallen.

    Harmannus.

  • Andre Koopal

    Als het systeem weer werkt zoals vorig jaar, degene met het hoogste winst percentage gaat door, is het alleen maar ongunstig om op beide objecten te stemmen. Daarmee gaat het percentage van de twee alleen maar naar elkaar toe en word daarmee lager. Als ze dit jaar gewoon overall naar het aantal stemmen kijken heb ik natuurlijk niets gezegd, maar ik kan zo snel niets op de website vinden.

    En verder ben ik het eigenlijk wel met Johan eens, ik vind het de radiotelescoop ook meer waard. Ik heb daarom gewoon niet gestemd.

    Groetjes,

    Andre