Goedendag,

Vandaag was het weer de beurt aan meester Barend en de Pendrechtse molen. Nog altijd overhek vanwege de “schijtlijsters” en behalve dat er eentje af en toe op een klapmuts klapwiekt en wat witsel achterlaat, valt het verder mee.

We begonnen de dag met slechts een fluisje wind zo rond WZW en vier volle om de prins te behagen. Opvallend was toen al dat de lage bewolking ongeveer van West naar Oost koerste en de hoge cirrus op het hoge Noorden afstevende. Prachtige ijsslierten trekkend.

Tegen elf uur kon de boel echt aan het werk en het scheprad slobberde lekker rond.

Inmiddels liep de wind richting WNW. De cirrus bleef op koers naar het Noorden. Kijkend naar het Zuiden kwam daar van lieverlede het schapenvolk optrekken. Zeer langzaam, maar toch. De molen tussendoor rond 13.00 uur pal op de wind gezet, maar die verpieterde wat. De boel weer uit het werk gezet om nog wat omwentelingen te kunnen maken. Met het afnemen van zijn kracht ging Aeolus ook wat zoeken en het resultaat was mooi bollende zeilen. Zie foto. Toen maar weer een paar klappies terug want dat geklapper om je kop, dat schiet niet op.

Na drieën heerlijk op een bankje gezeten en bij het zien van wat kleurtjes in het gras ben ik nog even op mijn knieën rond de molen gekropen. Wie het kleine niet eert…….(maar dat was een ander onderwerp ooit). Met een beetje mazzel kan ik morgen de naampjes erbij zetten. Opvallend ook de muurbloempjes op de molen. Net koraal.

Om 17.00 was het weer afmars en om Barend te matsen heb ik de boel alvast op het ZW gezet. Daarna ook nog tijd om even bij de kleine langs te gaan. Bakkie en een happie en toen ik bij mij de galerij opliep, kon ik nog even een mooi plaatje van de avondlucht schieten. Een mooie dag, met mooie discussies (over molens en het weer natuurlijk) en een mooie afsluiter. De rest staat bij de plaatjes.

Groetings,

Jan Althof

www.althofweb.nl

http://picasaweb.google.nl/Noordkaper04/2deRondjePendrechtseMolen#

PS:

Op de terugweg bleek “ineens” De Landzicht beter te zien. Blijkbaar dunt de boel vanwege de herfst ongemerkt al zo erg uit dat die geen verstoppertje meer kan spelen, maar daarover later meer)