molendag te Raamsdonksveer

  • Nelly Sonneveld

    Zaterdag 11 oktober

    Molenmarkt, Raamsdonkveer (NB)

    Vandaag zijn in en bij de molen D'Onvermoeide te Raamsdonkveer allerlei leuke activiteiten voor groot en klein:

    Bij voldoende wind zal die dag de molen draaien en malen, worden meelproducten verkocht en zijn er allerlei andere activiteiten, vendelzwaaien, het ruilen van (molen)ansichten, molenboeken, kinderen kunnen er geschminkt worden en ze kunnen pannenkoeken bakken. Tevens wordt er een demonstratie steenbillen gegeven.

    Ook zal de heer Willem Bastiaanse aanwezig zijn met zijn modelbouwmolens gemaakt op schaal naar bestaande molens.

  • Mark Heutink

    Lijkt me een leuke dag! Maar helaas kan ik niet even langskomen, ben dan zelf al aan het draaien in Almkerk op de Zeldenrust, die zal draaien vanaf ongeveer 12:00 denk ik zo..:)

    Met vriendelijke groet,

    Mark Heutink

  • Fer van Bergen

    Ik kom wel en zal er al voor 9:00 uur zijn.

  • Meelmuisje

    Wat ook leuk is om te doen is om a.s. weekend eens een rondje in Noord-Holland (zuid) te maken:)! Vele molens zullen op zaterdag en/of zondag geopend zijn voor publiek en draaien of malen!

    Zoals jullie de meeste van jullie waarschijnlijk al weten staan alle deelnemende molens op de site van Jos.

    http://www.penterbak.nl/smzkmolenw.html

    Ik betwijfel echter of De Onrust zal draaien/malen omdat deze namelijk in een schilderbeurt is en de zeilen er ook nog niet zijn voorgehangen! Maar als het goed is zouden ze vandaag klaar ermee zijn. Maar dat weet ik niet zeker. Ik neem wel aan dat ie gewoon geopend is:)

    Gr, Thomas

  • Jan Althof

    Dag Nelly,

    Dan kom ik ook eens kijken. Pas na de middag zijn Dussen en Meeuwen te bezoeken en dan is de ochtend ook mooi gevuld.

    Hoe laat is de koffie bruin? :-)

    Groet,

    Jan.