Gister om 11 uur aangekomen op de Grote Geert boven in de kap alles los gemaakt wat reuzel op de as,de molen gekruid van W naar ZW.
Om half 12 draaide de molen en om 13 uur kwamen 2 leeringen met Jos van schooten op bezoek uit Haarlem toen gaan eten onderin de molen,kleppen even open gezet.na het middag eten naar boven gegaan de leerlingen alles over het pellen verteld en de pelstenen laten zien,toen de molen stil gezet om toen naar de kap te gaan.heb ik nog even wat reuzel op de as gesmeerd en ze hebben alles goed bekenen in de kap.Toen de molen weer laten draaien om vervolgens proberen te pellen 3 gewichten aan de zwichtketting molen liep rond de 80 enden,de leerlingen mochten pellen.Maar viel de wind steeds weg als ze wilde pellen maar is aarig gelukt het pellen.toen koffie gedroken ik cola;).
de Leeringen met Jos van schooten zijn om 16 uur weer weg gedaan richting de Wilhelmina daar was avondmalen.Wij hebben de molen om 16:30 stil gezet.rond 17:30 ook naar de wilhelmina gegaan die rustig stond te draaien,alleen werd ik om 18:30 opgehaald door mijn vader om naar FC Groningen te gaan (seizoenkaart) 3-0 gewonnen:)
Foto's van deze dag http://www.mijnalbum.nl/Album=TCGJAIL8
Gr Martijn