Klokslag twaalf op de rand van zondag nog even wat foto's uitgezocht.
Nog gedraaid vandaag? Ja, dat wel hoor. De Eenhoorn had er niet zo veel zin in vandaag met die noordoosten wind uit het Engelandpark. Ik kon vandaag twee molenaars in opleiding aan het werk zetten. De molen een halve slag kruien, zeilen voorleggen, balkhout op de slee parkeren en vastzetten, zagen inzetten en een beetje zagen. Evengoed toch nog 500 rondjes gedraaid.
Vorige week zaten we met een groepje molenaars en mio's in Groningen in verband met het door de molenaars Berghuis georganiseerde avondmalen op de Wilhelmina in Noorderhogebrug. In de middag zaten we bij Gerad op de pelmolen in Kantens.
Een bezoekje Groningen dat weer een bijzondere indruk op me heeft gemaakt.
Ook al hangt het molenaarsdiploma al jaren aan de muur, je leert nog steeds bij.
Een pelmolen had ik al eens eerder van dichtbij gezien maar aan het werk gezien nog niet.
Nu ben ik voor een mogelijk aanstaand modelbouwproject mijn licht even gaan opsteken op de Grote Geert en heb ik bij Gerad een dik uur alleen maar lopen opmeten en detailfoto's lopen maken om zo een maatindikatie te krijgen voor wat ik bouwen moet. (als de opdracht doorgaat tenminste)
Ik heb van die afgelopen zaterdag even wat van die foto's bijelkaar gesprokkeld en in een album gezet. De foto's van het avondmalen en van de zondag daarop houden jullie nog van me tegoed. Het waren er een stuk op 400 dus ik moet er even voor gaan zitten.
Mocht de bouw van het schaalmodel van een pelmolen interieur doorgaan, dan is
www.penterbak.nl de link om ook dit project te volgen.
Gerad, nog bedankt voor de zeer gastvrije ontvangst op en bij de molen.
Groet, Jos.
en die foto,s: www.mijnalbum.nl/Album=M7QLDTMJ