Tielerwaardse molendag

• Jelle van Daalen

Aankomende zaterdag is het weer zo ver De Tielerwaardse molendag.

Molen De Zwaan in Lienden zal ook open zijn. Let wel het valt niet onder de tielerwaard. Maar voor de gene die toch in de buurt zijn, zijn van harte welkom.

Voor inlichtingen kunt u kijken op www.molens.nl/activiteiten.

Met vr gr Jelle van Daalen.

• Justin vd Heuvel

Ik denk wel dat ik er een paar langs ga.

Zo ver als Lienden zal ik niet komen, maar Hellouw (ja Jelle, ze draaien ;)

Haaften, Waardenburg ga ik wel ff doen denk ik.

Als ik de voorspellingen mag geloven zal het een leuk dagje worden :)

Groetjes!

• Jelle van Daalen

Hoi Justin,

Het is nog maar af te wachten of Hellouw draait, stel je toch eens voor dat ze wel vastgeroest zitten. Dan gaat de molendag toch aan hun voorbij met draaien.

Verder hoop ik op genoeg wind en wat volk die komen kijken.

Vr gr Jelle

• Justin vd Heuvel

De Achterste zit dus echt niet vastgeroest Jelle!

Ik heb bewijsmateriaal en dat zal ik morgen wel even plaatsen.

mvg, Justin

PS; dat bericht over de “vastgeroeste” molens was wel een beetje lullig. Naast een fulltime baan en “De Vlinder” heeft Petro ook de molen in Hellouw nog. Erg druk dus. Een klein excuus aan Petro zou wel op z'n plaats zijn.

• Jelle van Daalen

Ik ken zelfs een mulder die een fulltime baan heeft en 4 molens bij houd. Daar zet ik m,n petje wel voor af.

Maarja een molen met engels kruiwerk draait altijd nog een stuk lichter dan een molen met zetel kruiwerk.

gr jelle

• Mario Collombon

Flauwe reactie hoor, moet een molenaar met fulltime baan naast die fulltime baan alleen maar bezig zijn met z`n 2 molens of mag hij ook nog andere dingen doen die hij OOK leuk vindt, andere zaken die in het dagelijks leven ook nodig zijn, en ook een privé leven hebben. Denk daar eens aan als je langs een molen rijdt die op dat moment aan de ketting ligt.

• De Reizende Brabander.

Ja Mario daar moet ik je wel gelijk in geven. Ik doe in mijn vrije tijd ook andere dingen dan met molens draaien en malen. Maar als je toch thuis bent en de wind zit in de goede hoek trek je toch de vang even op. Al is het maar in de lege hekken. Ik ben zelf ook vaak zat niet op de molen. Ik ga regelmatig zeilen en s,avonds ga ik vaak naar de schietclub in belgie.

vr gr De Reizende Brabander.