Vandaag gedraaid?

• Jelle van Daalen

Vandaag was het de bedoeling dat ik met de zwaan in Lienden zou draaien.

Maar onderweg een route binnen door gedaan. Kwam ik uit in Ingen op molen Op hoop van beter bij Bert v.d.Voet. Molen stond ingespannen met 2 volle. Eenmaal in de molen bleek dat ze het koppel stenen hadden open liggen en dat zij die vandaag weer dicht gingen leggen. Altijd leuk om even mee te helpen. alleen het helpen bleek tot eind van de middag. Dus geen tijd gehad voor Lienden. Toen de stenen weer op elkaar lagen en het staakijzer weer bevestigd was heb ik de molen een stukje verkruid en er 2 zeilen extra ervoor gelegt.

De molen heeft de rest van de middag rustig gedraaid.

Gr De Reizende Brabander

• Frans Kroon

Was ´s nachts erg laat thuis door een ongeval op het spoor, dus ik was pas rond 11.15 bij de molen. Eerst bijna half-om gekrooien naar het zuid-oosten, daarna de zeilen er voor. De eerste uren liep de molen nog redelijk en gaf ie water, maar toen de zon doorbrak, viel de wind een stuk weg, waardoor de vijzel uit het werk moest.

Daarna nog tot een uur of vier voor de prins laten lopen.

Zondag moet ik laat beginnen, dus dan doen we een nieuwe poging om de Etersheimerbraakmolen eens flink te laten lopen.

• Meelmuisje

Sinds gisteren heb ik een citta gilera ! (snorbrommer) dus vandaag na schooltijd daar even een tijdje op gereden!

Eerst langs De Garstermolen gereden de er netjes bijstond! De molen zelf stond trouwens stil. Vervolgens naar De Hoekermolen gereden die ook stilstond. Ook een pracht van een molen trouwens. De biotoop van deze molen is een tijdje geleden aanzienlijk verbeterd! De molen is nu van vrijwel alle plekken van veraf zichtbaar. Vervolgens langs De Ruiter gereden die ook stilstond. De nieuwe lange spruit is erg netjes!:) Toen de weg vervolgt naar De Gabriël in Kortenhoef. Volgens mij draait deze molen zeer weinig. Verder is het molenerf een gigantische rommel. Erg jammer.. De molen zelf is toch namelijk een behoorlijke fraaie! Op de terugweg even langs buurman&buurman gereden in Weesp die er allebei gewoon goed bijstonden. Tot slot even langs Het Haantje gereden om bij me tante even een bakkie te doen. De molen stond lekker komend stil.

Toen weer naar huis gegaan..De Citta deed het trouwens perfect *D

Gr, Thomas Griffioen