Plan voor zaagmolen bij Westerzeedijk

• Gert Klijnstra

Bron Leeuwarder Courant | Gepubliceerd op 06 november 2008, 23:09

HARLINGEN -

Er moet een nieuwe houtzaagmolen verrijzen nabij de Westerzeedijk bij Harlingen. Wethouder Frans Zomers opperde gisteravond in de begrotingsvergadering het plan voor de bouw van een ouderwetse molen als opvallende stadsentree. Harlinger Belang steunde hem prompt met een initiatiefvoorstel. ,,Harlingen heeft in het verleden meer dan twintig molens gehad, waaronder een aantal in het gebied van de Westerzeedijk'', zo liet de fractie weten.

• Danny Bertou

Mocht het plan doorgang vinden, dan is het misschien een idee als er een replica van de ‘Swarte Molen’ neergezet wordt. Zo'n grote wipzaagmolen lijkt me wel een toevoeging voor het Nederlands molenbestand.

• Stefan Teeling

Er waren toch ook Plannen om korenmolen de Bazuin, die op de zeedijk stond te herbouwen??? Hoe gaat het hier eigenlijk mee?

Mvg. Stefan Teeling

• Margreet

Het zal wel een koren- en zaagmolen worden, niet ongebruikelijk in het Noorden van het land, om verschillende functies in een molen te bouwen,Margreet

• Justin vd Heuvel

Mee eens Danny. Lijkt me best gaaf :)

• Meelmuisje

Zal wel goedkomen daarzo! Zet hem lekker aan de zee :D!

Gr, Thomas

• teake

geinspireerd op een nieuwe houtzager in Noord Holland kan er maar 1 zijn; Het Jonge schaap .

als ze die nieuwe molen nou naast de bazuin zetten is langs de zeedijk kan je mooi een zee versie van de zaanse schans maken ik zie t al helemaal voor me

De Wadden Schans.

gr. teake.