lekker gedraaid

• nathan voogd

hallo allemaal,

vandaag weer gedraaid met 4wb en lege hekken.

hij stond een beetje onder de wind.

maar hij liep toch wel redelijk goed.

en van het weekend (op zondag vooral) geven ze aan de kust windkracht 8 op.

eerst van zzw en dan van zw.

ik haal denk ik van het weekend de windborden eruit.

voor de veiligheid.

grt nathan

• Robert Van't Geloof

He Nathan. Wij hebben op De Walvisch lekker flink gemalen.

Toen ik vanochtend aankwam Was Fred al druk doende de boel in te spannen .

Ik stond beneden nog voor gesloten deur. Maar ik wist dat er al gauw iemand van de winkel zou komen om de deur te openen. Vlak voor ze kwam kwamen er 3 jonge jongens en 1 jonge dame aan lopen. Ze vroegen of ik van de molen was. Ik zei ja ik ben leerlingmolenaar. Nou wij zijn van omroep looktv we willen graag een intervieuw afnemen voor tv Nou toen kwam Joke (van de winkel).

Zij deed de deur open. Waarna naar ik met de filmploeg naar boven liep.

Boven aangekomen maakten ze nog kennis met Fred Die net bij het laatste endje De hoektouwen vast maakte.Toen trok hij de molen op. En hij liep rustigjes door rondvol op zuid.Nou toen hebben de filmers nog veel stan filmen.

Later hebben we nog staan kruien naar zzw en 1 koppel stenen bij gedaan. liep goed door. ook mooi voor de film.

Later na dat ik ze nog een rondleiding tot in de kap gaf en ze weer weg waren hebben we de steen er uit gehaald en van 4vol naar 2vol gegaan. en ging ik builen

Na het middag eten zijn we naar 4vol gegaan en weer de steen erbij gedaan.

Dat liep later wel erg hard dus hebben we 2 korte halve en 2 duikers gemaakt. liep mooi maar later aant einde van de dag zakte de wind plots in . En ruimde naar zw dus daar heen gekrooien. En later ook weer vol gelegd. Om 15.45 molen uit het werk en afgezeild Toen zei jan trek hem nog maar leeg verder op.

Vandaag draaide De Palmboom rondvol. de 3 koornbloemen vanaf smiddags leeg

Aeolus Vlaardingen 4vol.

grt robert

• Meelmuisje

Vandaag eens volop gebruik gemaakt van de wind die er was! Het was de afgelopen zaterdag niet echt super met die wind dus vandaag maar eens even een behoorlijke inhaalslag gemaakt:D

Na even wat gevuld te hebben de molen omgekrooien van NO naar Z en 4 volle ervoor gelegt. Toen eerst 500 kg met het Oostkoppel wezen malen! Toen dit gebeurt was gezwicht naar 4 halven en gaan malen met het Zuidkoppel. Vervolgens had ik in de tussentijd eventjes het oost schoongemaakt. Toen de 500 kg van het zuid erdoorheen was even wat boekweit gemalen op het Oost. Ik had toen weer eventjes Zuid schoongemaakt omdat we daar weer wat anders op zouden gaan malen:D Vervolgens eventjes gestopt om te storten en om te builen enzo..! Vervolgens nog eens 500 kg gemalen met het Zuid nadat we naar 2 vol 2 halven waren gegaan. Om kwart over 6 was dit er ook weer doorheen waardoor we de molen toen ingehaald hadden! Ook de borden er maar uitgehaald i.v.m. de voorspelde wind! Was vandaag trouwens lekker druk in de winkel en er kwamen behoorlijk wat mensen boven ook een kijkje nemen:)! En maarliefst 1575 kg gemalen! Pracht dagje!

Morgen maar eens langs op De Onrust want die zal wel een behoorlijke plens water uitslaan;)

Gr, Thomas Griffioen