“gesneupt” op Marktplaats:
http://koopjes.marktplaats.nl/click.php?object=o4UpB5Ajumwb6d7WixlyqaHVwXPMOWViK4i8Obq3bl9499%2B%2FoouTVdVk2HeUSo8DhO9mv2TuSdx62EbEMiGSdtAl3kTuvg0OqHoolPpbQ90QQbnfw29qZg%3D%3D&return=&fs=1
Deze windmotor staat in Marum-Mienscheer aan de A-7 in de provincie Groningen. Ik begrijp niet dat die molen weg moet. Hij staat helemaal niemand in de weg. De laatste tijd ben ik er nog een aantal keren langs gereden en constateerde veranderingen op en rond het huisje wat er naast staat. Nieuwe bewoners?
Harmannus Noot.
Ohhh, is die het… Het is echt zo'n stukje A7 waar je maar beter molenliefhebber zonder rijbewijs kunt zijn, om ook het zeskantje van Niebert aan de andere kant van de weg te spotten. Is er dan helemaal geen stichting die zich bezighoudt met het behoud van dit soort arme monumentale molens die toch bakens in het landschap zijn? Margreet
Zo te zien aan de toestand van die windmotor is dat niet het geval…
Overigens, de eventuele koper krijgt er nog een hele kluif aan om dat ding te completeren en werkend te krijgen. Misschien ook de reden dat-ie te koop staat? Geen monument waarschijnlijk, dus ook geen subsidie voor het herstel, dus alle kosten voor de eigenaar. Best een leuk ding trouwens, als-ie weer compleet en functioneel is.
Groetsels,
Andreas de Vos
Hallo
Morgen ga ik de molen bekijken. Ik heb contact gehad met de eigenaar en die zegt dat de molen niet in de weg staat. Hij hoeft dus niet per se weg. Aan het einde van de week zal de eigenaar bekijken of hij de molen echt van de hand wil doen. Ik wil intussen nagaan wat de huidige staat is van de molen en in hoeverre deze compleet is. Op het moment dat er nog iets van de maken is, zal ik een bod doen en kijken of ik de molen kan overnemen. Het lijkt me leuk om de molen op te knappen in mijn vrije tijd en een nieuwe functie te geven.
Groeten Mark
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?