Staat het houten schuurtje (hier achter die hoop kachelhout) niet binnen de draaicirkel van het gevlucht? Ook slechte biotoop links….
Even terug naar mijn eerste post.
Er staat alleen maar dat er iets aan het pláátje ontbreekt.
Iedereen ziet natúúrlijk meteen (dacht ik) dat ik die lantaarnpalen heb weggepoetst en hun weerschijn heb laten staan, hetgeen een domme “vout” mijnerzijds is.
En als je vervolgens alle volgende posts leest, zit Enkie er dichtbij maar verwijst naar de database. De rest, afhankelijk, biotoop, bladstil etc. werd erbij “verzonnen”.
Maar ja, het is ook een molenprikbord en geen fotoprikbord. :-) ;-)
Nog even ter verduidelijking.
Dat die huizen er niet opstaan is een kwestie van je standpunt kiezen en een beetje inzoomen.
Inzoomen, dus een beetje je “telelens” gebruiken, maakt dat een foto wat “in elkaar gedrukt” wordt. Het lijkt dan alsof dat huisje/schuurtje pal tegen de molen staat, maar dat is dus niet zo.
Om het plaatje te verfraaien, heb ik die lelijke palen wegggekloond. Toen ik klaar was, zag ik die palen nog in het water hangen. Wel leuk, laat maar zitten voor de goede kijker bedacht ik. Je kunt die óók wegpoetsen en dan heb je een mooie kalenderfoto maar hij is net niet echt.
Er is op een ander (foto)prikbord wel eens een discussie geweest dat dit digitale gesleutel nep is. Vergeten wordt dat er vroeger heel wat afgesleuteld is in de doka`s. “Doordrukken” of “tegenhouden” was en is nog steeds praktijk. Retoucheren was en is ook echt vakwerk. En dat zou nu digitale nepperij zijn?
Ik vind van niet en als ik een lelijk stuk stucwerk op een molen een beetje “op kan halen” lijkt mij daar niets mis mee. Doe ik alvast het werk van de stucadoor die volgend jaar komt. ;-)
De aardigheid in Foute Foto 2 is dat ik de bewerkte en onbewerkte foto naast elkaar heb gezet. Klik je van de een naar de ander dan zie je meteen wat er “genept” is.
Groetings,
Jan
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?