Herbouw molen De Koe Ermelo( foto's)

• Kees Vanger

MOLEN DE KOE ERMELO

Vandaag van mijn zwager Jan weer een aantal foto’s ontvangen over de vorderingen bij de herbouw van molen “De Koe” te Ermelo.

Afgelopen week is de kap geplaatst.en zijn de roeden gestoken.

De molen wordt steeds completer.

De foto’s staan op: http://www.mijnalbum.nl/Album=ITCVO6BC

Groet, Kees Vanger.

• Marc Polderman

Mooie foto's Kees!! Weer een molen erbij.

Was vandaag niet het achtkant en de kap op de molen van Bunschoten geplaatst?

Zijn er daar al foto's van?

Toch in korte tijd 3 nieuwe molens erbij nl: De Hoop in Bunschoten

De Koe in Ermelo

De Dankbaarheid bij Medemblik.

• Meelmuisje

Ik betwijfel of dat 8-kant is geplaatst. Het spookte hier af en toe behoorlijk namelijk.. En Bunschoten ligt 20 km verderop. Dus ik denk dat het daar ook wel flink te keer is geweest.

Gr, Thomas Griffioen

die vanmmidag 5 omgewaaide bomen in stukken heeft gezaagd!!

• leo middelkoop

Ik raak de tel nog eens kwijt.

De inmiddels herbouwde spinnekop, dan Lottum, Ermelo, Bunschoten en Koedijk. Sjonge.

Jammer dat ik er niet voor betaald word. Ik heb onderhand hele dagen nodig voor die molendatabase.

Overigens knikker ik die Zuidbroekse te Bergambacht, tenzij die mij per Email bericht dat het windrad er weer aanzit, er vandaag uit. De reden: wiekenkruis voor langere tijd weg, zónder uitzicht op spoedig herstel. Het aloude criterium van DHM (die dat zelf vergeten lijkt te zijn).

groet,

en weest waakzaam vandaag!

Leo

• Martin E. van Doornik

De Koe heeft haast geen ramen in het achtkant…. zal wel erg donker worden vanbinnen. De Jonge Hendrik heeft alleen al op de stellingzolder maar liefst tien ramen. De steenzolder vier grote ramen. Dit bevordert de veiligheid.

• Camiel Damen

Ik ben vanmiddag even in Bunschoten geweest. Het achtkant en de kap zijn wel degelijk geplaatst.