Hier begon het rond 15:00 te sneeuwen, op dit moment ligt er rond 5 a 6 cm. Hoop wel dat het snel weer weg is want het is erg mooi om te zien als je de deur niet uit hoeft maar een ellende als je naar t werk moet
groeten Mario
Hallo,
Nadat ik vandaag in de kou een leuke voetbalwedstrijd had gespeeld meteen doorgereden naar De Onrust in Muiderberg
Die stond natuurlijk volop te malen omdat er wel wat water uit het Naardermeer weg mag;)
Voor de sneeuwbui (die nog steeds bezig is:D) stond de molen flink te malen met 4 halven. Toen de sneeuw begon te vallen eerst nog een tijdje gemalen met 4 halven maar toch even later de molen wat krimpender gekrooien en naar 4 volle gegaan. Met dit weer kan je inderdaad leuke plaatjes schieten! Maar met afzeilen heb ik toch liever zeilen die wat warmer zijn…
Mooi molentje heh!
Gr, Thomas Griffioen
In Boechout www.denstenenmolen.be weer niet echt kunnen malen vandaag. Rond 12.30u begonnen met 2 grote en 2 kleine halfjes op ZW. Dat was teveel voor de mais dus gauw op de vang en 4 kleine halfjes gelegd. En ander steenkoppel ingeschakeld, met spelt deze keer.
Zodra dat kon starten viel de de wind plots helemaal weg. Zelfs 4 volle mocht niet helpen en van verder malen kwam dus niets in huis. Rond de vieren de stenen uitgeschakeld en enkel wat draaien op de wind: 5 schamele enden per minuut!
Rond 14u was het al beginnen sneeuwen, steeds heviger. Toen we de zeilen gingen afleggen om 17u lag er bij -1°C dan ook al een vlotte 8-10cm. Natuurlijk geen fototoestel in de buurt…
Achteraf nog wat bijgepraat en dan 15km verder naar huis met een slakkegangetje. Ik heb ondertussen wel opnieuw warme vingers!
In Nrd.-Groningen ligt er maar een dun laagje sneeuw en dekt niet overal. Het akkerland tegenover ons huis is wit, maar onze tuin niet. Wel het dak van mijn nieuwe “Zweedse” schuur, deze foto is heden avond om 22.08 uur genomen: www.mijnalbum.nl/Album=Y4ZOGGJZ .
De windwijzer op het dak ging tijdens de afgelopen storm als een dolleman tekeer, maar hield goed stand.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?