Extra feestelijke Nijefurdse molendag

• Martin

Workum- A.s. zondag is het weer zover, voor de 2e maal in de geschiedenis openen de Nijefurdse molenaars hun deuren van de molens Voorn alle belangstellenden, maar in het bijzonder Voorn collega molenaars zodat deze de gelegenheid hebben om eindelijk de nieuwe spinnekop van Nijhuizum weer draaiend te kunnen aanschouwen en van binnen en van buiten kunnen kijken hoe Bouw 75 weer een stukje vakwerk heeft afgeleverd aan de Hollandse molenwereld.

Maar de diversiteit aan molens welke molenstichting bezit is natuurlijk ook uniek te noemen, noem ze maar op 2 Amerikaanse windmotors, 1 Tjasker, 1 Mounts, 2 poldermolens, 2 spinnekopmolens waarvan 1 een stellingkorenmolen is.

Namens de Nijfurdse molenaars,

Graag tot ziens op 30 november a.s. van 11:00 – 16:00 en het maakt niet uit waar u de molenroute start, want op elke molen liggen routebeschrijvingen klaar.

Martin de Jong

• Jan Althof

Dag Martin,

Tijdens de Zaanse Molendag heb ik al beloofd te komen en dat doe ik dan ook. Samen met Barend deze keer.

Tot zondag.

Jan.

www.althofweb.nl

• Stefan Teeling

Ook tot zondag!!!

Maar was het niet van 10.00 tot 16.00 uur??

Mvg. Stefan Teeling

• C van den Berg

Is er bij iedere molen echte berenburg en friesche oranjekoek aanwezig,zo ja dan is het wel aantrekkelijk om zo,n verre reis te ondernemen. Cock.

• Jan Althof

Red je het dan met je OV-Kaart? :-)

• Edo

Nee:D

• Jaap Tiedema

Hé Cock,

Op de verst afgelegen molen wordt de Beerenburg geschonken.

Dit is op de windmotor It Skar in It Heidenskip.

Op de Nylânnermole ben je welkom, hier staat de koffie met koek voor je klaar.

Groetnissen en tot zondag.

Jaap Tiedema.

Nylânnermole.

• Martin

Hoi Stefan,

het is echt van 11:00-16:00.

Tot zondag,

Martin

Ybema's molen

• Martin

Nou ja op iedere molen, zou wel mooi zijn maar onze sponsor heeft dit niet in gedachten. Wel hangt er een mooie Sonnemavlag bij de betreffende molen.

Martin

Ybema's molen

• Stefan Teeling

Dit stond vandaag op de voorpagina van de Leeuwarder Courant:

(Ik hoop dat het lukt)

Mvg. Stefan Teeling