Goedendag,
Vanmorgen werden wij, Barend en ik, ter linkerzijde om half negen verrast door de aanwezigheid van een “Red Light District”. Helaas was het maar van korte duur want om 08.48 uur was het alweer over met de frivole pret. De gordijnen werden boven dichtgetrokken en dat bleef bijna de hele dag zo. Voor speciale bezoekers waren we een half uurtje eerder gestart dan gebruikelijk en daar had de wind niet echt op gerekend, want die lag duidelijk nog in z`n nest. Hij zou daar ook pas uitkomen nadat de visite vertrokken was.
Tot die tijd was het lummelen geblazen voor de Prins met alle zeilen bij. Maar daarna liet Aeolus zich weer van zijn redelijke kant zien en verzette in z`n uppie een redelijke bak water. Barend was intussen aardig van slag door dat rooie gedoe en toog na de boterhammen aan het werk. Nadat hij eerst de pannen van het geiten- en kippenhok uit hun stormhouding had gehaald en rechtgelegd, moest het windvaantje eraan geloven. Ik hoor hem nóg zeggen dat als je wilt leren vloeken je geiten moet nemen, maar intussen zorgt hij wel goed voor ze. Ook een soort Geitenbreier zal ik maar zeggen.
Al met al een aardige, levendige en verwondering wekkende Miologische instructiedag. :-) :-) :-)
Tot ziens allemaal, tot zondag!
Groetings,
Jan
www.althofweb.nl
http://picasaweb.google.nl/Noordkaper04/RedLightDistrict#