Molen De Koe te Ermelo klaar!

• Kees Vanger

MOLEN DE KOE ERMELO

Vandaag weer een aantal foto’s over de vorderingen bij de bouw van molen “De Koe” te Ermelo binnengekregen. De buitenkant van de molen is zo te zien nu helemaal klaar.

Op 12 december wordt de molen geopend door de commissaris van de koningin.

De foto’s staan hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=D3X34LOI

Kees Vanger en Jan Quak. (de maker van de foto’s)

• leo middelkoop

Dus toch fokken. Is dat nou nodig?

Groet,

Leo

• Robert Van't Geloof

Hallo Leo . Het laatste wieksysteem dat hij had

(toen hij nog een wiekenkruis had )Waren ook fokken. grt robert

• Justin vd Heuvel

Idd fokken Leo. Alleen zie ik ze nog niet aan de molen hangen (of ligt dat aan mij?)

Als je het Gelders Molenboek (jaren 60 versie) kijkt op de pagina's 418 en 419 zie je de molen met fokken+remkleppen. (historisch, dus ik ben voor!) Verder vind ik de molen erg goed “nagemaakt” als je hem vergelijkt met die foto. Bijvoorbeeld de vorm van de baard, de dubbele ramen in het achtkant. Prachtig!

Fraai staaltje molenmakerswerk! :)

Groeten,

Justin vd Heuvel

• Tom Blaak

Tja Leo, of je er nu van houdt of niet. In dit geval is het historisch verantwoord. De vraag of hij ze nodig hebt is een tweede……..

Tom

• Meelmuisje

Die fokken zal hem wel goedstaan. Is een erg fraaie molen geworden!!

Gr, Thomas Griffioen

• Rob Pols

Alleen zie ik ze nog niet aan de molen hangen (of ligt dat aan mij?)

Nee, maar de heklatten lopen niet door tot aan de windbordzijde en dat is dé aanwijzing dat er geen oud-Hollands op komt. :)

Rob P.

• Martin E. van Doornik

Het achterkeuvelens is in zijn geheel donkerblauw, dat is tussen alle andere molens in Nederland wel wennen en de koppen van de voeghouten zijn wit, de spruiten daarentegen hebben rode koppen…. Maar mooi dat er eerst een molenwrak was, daarna afgebrand en nu weer een knap herbouwde molen is herrezen! Moet er nog aan het binnenwerk veel gedaan worden?