halv ontwiekt.

• jannick schouten

hoi prikkers.

gistreren kwam molenmaker den bever om het roetje van het haantje op te halen

het is de buitenroe.we hebben een hulp roe gestoken dan kan ik gewoon door malen met een roe

,ben wel erg blij dat het niet voor altijd is want het is wel een droefig gezicht zo.

hier nog een paar foto s http://www.mijnalbum.nl/Album=XTRWNJJE

vriendelijke groeten jannick

• Just!n vd Heuvel

Hey Jannick,

zonde van jouw prachtige molentje man! Gelukkig kan je nog lekker doorgaan met een roe. Wat was er eigenlijk met de buitenroe aan de hand?

Veel succes verders!

Groetjes,

Justin vd Heuvel

• Rob Simons

Apart zicht is dat ja. Maar dat wil, neem ik aan, zeggen dat er een nieuwe buitenroei in komt?

Nog een vraag: wordt er nog iets veranderd aan de ophekking? Want persoonlijk vind ik het nogal een vlak gevlucht. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet goed werkt, maar ik vroeg het me toch af..

In ieder geval succes gewenst met de werkzaamheden.

Groeten,

Rob

• Robert Van't Geloof

hoi jannick. Ja wel apart he.

Maar goed je hebt geluk dat je kan gewoon door draaien en stampen en malen.

grtjes robert

• jannick schouten

Hoi justin.

dit was nog een oud roedje en deze was valk bij de as gekraak en daar had mijn vader al met drie klompenbandjes het roedje mee gerepareerd.

ook veder was het erg slecht

ja ik ben erg blij dat ik zo kan blijven malen ik heb nu ook weer verlichting in de molen dus kan ik avond malen dat vind ik net als mijn vader mooi om te doen.

haantjesmulder

• Willem Bever

Ha die Jannick,

Nadat we gistermorgen het buitenroedje van jou industriemolentje hebben ‘gestreken’, heb ik gistermiddag de nieuwe al gezaagd uit een stuk mooi grenenhout van een oud stuk lange schoor van de putmolen van Aarlanderveen.

De planning is om de nieuwe roe tussen kerst en de jaarwisseling klaar te hebben en dan weer te steken, zodat je stamperij en graanmalerij weer met vier enden kan aandrijven.

En om op de vraag van Rob Simons te antwoorden , kan ik zeggen dat op verzoek van de opdrachtgever de zeeg en de bordopstand wat meer zaans zal worden, dus wat dieper.

Of zoals dat in de advertentie van de gebrs Pot zo mooi stond ; Als de schoot of zeeg niet wordt opgegeven, dan draagen wij zorg voor eenen goede zwaai !

Groet van den Bever, en maalse met ene vlerk !

• Andre Koopal

Blijft apart, landmeten. Denk je er om dat als je nu 80 enden draait je best wel hard draait :-)

Trouwens opzich ook mooie avondopnames.

Groetjes,

Andre

• De Wilde Westlander

Hey Jannick,

Moer er nu tijdelijk geen“Petorretje”bij “Het Haantje”komen?

Of loopt de levering van kippengrit geen gevaar voor de heren beroepsmolenaars?

Groeten van een giegelende“Wilde Westlander”.

Rob van Zijll.

• haantjes mulder

Ha die Rob.

ik hoop dat ik gewoon als er genoeg wind is te kunnen malen.

en er is natuurlijk nog wel vooraad dus als pa het weer eens wat lang afwacht met zwichten dan is er best nog wel wat in de pot om de vang te schuuren

groeten jannick

• P vd Bosch

Hallo Jannick,

Als ik het goed begrijp is pa nog wel eens te laat,of zo ik wel eens hoorde i ik i ik kon m'n jas niet vinden. Dan mag je,je pa wel waarschuwen dat hij van de week geen contact met Aarlanderveen zoekt, of krijgt,zeker geen telefonie's want dan zal er toch een groot tekort aan schelpengrit ontstaan. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen,dat er momenten zijn dat je de grit nauwelijks voor kan malen voor pa.

Maar het is voor jou toch mooi dat je een roe krijg uit een schoor van de beroemde viergang.Ik weet zeker als de nieuwe roe er in gestoken is, dat je vader vaak met heimwee naar het Haantje zal kijken en diep onder de indruk zal zijn,dat zo'n voormalige schoor zoveel enden kan maken. Ik wens je veel maal plezier met je nieuwe roe,als hij gestoken is.

Groeten van de boven Piet die in de gaten heeft dat eigen luizen het hartst steken.