Zit ik lekker op internet te kijken vind ik dit.
Wat bleek mijn ouders hebben dit geplaatst.
In de krant. Ook Ad Regio Dordrecht belde . Dus daar kom ik ook nog in.
dinsdag 2 december 2008 09:42
PAPENDRECHT - De restauratie van de Noordhoekse Weidemolen bracht ook met zich mee dat Robert van 't Geloof als assistent-molenaar regelmatig in het park is te zien. Naast het draaien van de weidemolen is Robert molenaar op De Vriendschap in Bleskensgraaf.
Hij bezit een ongelooflijke kennis van molens in Nederland en kent ze zo ongeveer allemaal uit zijn hoofd. Meer als ‘grapje’ gaf Robert zich enkele weken geleden op voor het RTL4-programma “Ik wed dat ik dat kan”.
Tot zijn eigen verbazing belden medewerkers van het programma afgelopen maandag en vroegen of hij even langs wilde komen. “Ik ben met mijn ma en broertje woensdag met de trein naar Hilversum gegaan“, vertelt Robert. “Daar moest ik auditie doen. De volgende morgen werd ik gebeld dat ik door was. Donderdag 4 december is de opname en zondag 7 december wordt het op om 20.00 uur uitgezonden.”
Mensen die het leuk lijkt mogen de opnames gratis bijwonen. Zijn reisverslag wordt getekend door nauwkeurige beschrijvingen van de molens die hij op weg naar Hilversum ‘spotte’. “Rijsoord, Heerjansdam, Overschie (draaide langzaam met twee volle). En een end van de vier winden in Terbregge.
Richting Utrecht De Windhond in Woerden, die mooi draaide in de vier volle. Ook zagen we Haasdrecht en Gouda." Voor niet-molenaars een aantal zeer technische termen, die voor Robert echter gesneden koek zijn. Zondag 7 december ‘draait’ Robert op tv.