De Drie Lelies bij nacht.

• L.v.d.W.W.

Nu ik eindelijk eens de tijd had om de film in elkaar te zetten van De Drie Lelies bij de verlichte boederijen route heb ik hem gelijk maar afgerond ook.

De film is vanaf nu te bewonderen op: http://nl.youtube.com/watch?v=Tx6yZB59Emw

En zoals julie weten vind ik reacties altijd leuk.

Gr, Luc

• Aad schouten

Ha die Luc.

voorop gesteld het is een leuk stukje film,van een goed lopende korenmolen.

maar ik miste jammer genoeg beelden van de molen binnen,met daar in ongetwijfeld de hard werkende molenaar aan de maalbak………..

en het valt niet mee om de sfeer vast te leggen die bij het malen in de avond onstaat.

als ik je eens een raad mag geven vraag dan eens aan de molenaar van dit orgel of hij eens alleen met jou op een winteravond een avond wil gaan malen ,en dan niet met al die verlichting nee zelfs in de molen met zeer weinig licht net genoeg om te zien waar je staat en natuulijk bij de maalbak ook iets licht om te zien wat je doet.wat je dan ervaart dat is van een heel andere orde. zelf heb ik dit verleden jaar op de jonge sophia een keer gedaan in verband met de pracht van de nacht actie.

ondanks dat we hier op de molen ook dikwijls los zijn in de avond was dit toch heel wat anders.

we hadden in de molen maar twee kleine lampjes aan je ervaart dan de molen heel anders ,kan dit niet zo een twee drie onder woorden brengen.

jaren geleden had ik hier een leerling die had voor dat hij exeamen zo n kleine 30 nachten hier gemalen, hij zij dan als dat zo te pas kwam ,overdagmalen vind ik best leuk,maar s nachts doe ik het graag.

veder wens ik je nog heel veel mooie maaluren toe in dat westland met zijn mooie molens.

vr gr Aad

• Mario Collombon

wat zijn boederijen? ;)

Mooi filmpje verder en mooi Brabants achtergrondmuziekske :)

groeten Mario

• Andreas de Vos

Hoi Luc,

Leuk filmpje en gezien de kwaliteit van het beeld, zo in het donker gefilmd, ben ik benieuwd wat voor camera je daarvoor gebruikt hebt.

Tevens sluit ik me bij Aad aan, opnamen binnen bij weinig licht zou ook erg leuk zijn, en gezien wat de door jou gebruikte camera er buiten van bakt neem ik aan dat je dan binnen bij beperkt kunstlicht ook hele fraaie resultaten zou mogen verwachten.

Groetsels,

Andreas de Vos

• L.v.d.W.W.

Beste Aad en ook Andreas,

Tijdens de opnamen's stond de molen uit het werk. We hebben wel wat avonden gemalen, maar dan ben je en met de steen bezig en met bezoekers. Toen is het er echt niet van gekomen om binnen te filmen.

Verder kon ik wel binnen filmen, maar eigenlijk stond er vrijwel altijd volk binnen, en dat is toch vervelend, daardoor wordt beeld voor de film belemmerd.

Maar mochten julie de molen van binnen willen bewonderen kan je altijd eens langs komen, maar is dit te ver weg dan raad ik ja aan: http://nl.youtube.com/watch?v=Ry3L3FVKqxQ&feature=channel en http://nl.youtube.com/watch?v=Yz9Zn6oBJE8

Verder bedankt voor de reacties en verhalen.

Groeten, Luc

• Meelmuisje

Leuk filmpje Luc ! erg mooi gemaakt

Afgelopen donderdag heb ik ook maar eens een filmpje gemaakt van De Onrust die aan het malen was bij sneeuw!

Daar had ik wel wat meer licht kunnen gebruiken binnen..

http://nl.youtube.com/watch?v=QEpyPDJDLLw Veel kijkplezier!

Gr, Thomas

• Michiel

De Brabantse muziek over de liefde in de nacht brengt een prachtig romantische sfeer en creeert een aangename spanning met de maagdelijkheid die De drie Lelies suggereert.

De harde molenaarswerkelijkheid is wel anders, maar dromen mag gelukkig, ook anno 2008

Mooi hoor een molen die in het donker draait.

Michiel

• L.v.d.W.W.

Ja en de muziek klopt ook wel, want De Drie Lelies zal voorlopig niet meer in de lampen draaien. Want de verlichte boederijen route kiest ieder jaar weer een ander gebied uit om boederijen te verlichten. Dus dit zie je voorlopig alleen maar op deze film.

Maar het activieteit zelf is zeer geslaagd, kranten meldde dat er zo'n 4.500 bezoekers zijn geweest en dat de molen één van de best bezochte deelnemers was.

Misschien doen er volgend jaar weer molens mee? Wie weet.

Gr, Luc

• Ruben4-gever

hoi luc,

de poldersche molen te maasdam doet mee met de verlichte boerderijentocht,

de datum is nog niet helemaal bekend, ergens in januari-februari.

groeten uit de hoeksche waard,

ruben viergever