Goedendag,

Gisteren was het weer een fraaie weerdag. Te malen viel er weinig want godje Windbuil liet het bij luieren. Terwijl ik op Barendrecht aanreed, verhief zich een forse cumulonimbus die zich dreigend uitstrekte in een waaier van ijs. Dat kon toch wel eens een lastig dagje worden want een klap onweer en hagel zouden de begeleiding van deze solisten kunnen zijn zo hadden de glazenbolkijkers beloofd. Staande voor het hek knipte ik een volgende aanglijdende gladiator waarbij de rode ochtendzon hem een mooi kleurtje gaf.

Eenmaal gekrooien en ingespannen richtte ik mij op de noord tot noordoostkant waar volgens Barend wat Bebopkoppen stonden. Ook deze bolden fraai op maar zouden geleidelijk overgaan in ijssluiers die dan verderop gewoon oplosten. Dat was ook steeds het spel vandaag. Weinig wind, ook niet hogerop, waardoor alles met een slakkengangetje verliep. Telkens boos oprijzende reuzen die steeds vervielen tot buien zonder ballen.

Eén keer hebben wij voor korte tijd de molen aangehouden omdat het toch wat al te serieus leek te worden. Doch ook hier bleef het bij “leek”. Wel zag de verder krachtenloze bullenbak kans de endjes even te laten fluiten, maar dat was dan ook alles. Wat restte waren wat tranen van onmacht die op onze pet werden gestort.

Gaande de middag trok het gordijn boven ons een beetje dicht en zag een dunne regenwolk kans wat nattigheid over het groen in ons zuidoosten te sproeien. Getuige de vele plassen water die daar al stonden, was dit ook een overbodige actie van Pluvijanus de Eerste.

Een mooie dag om naar de hemel te kijken wat wij dan ook veelvuldig hebben gedaan.

De onderstaande link laat dat wel zien. Het begeleidende commentaar zal ik in de loop van de avond nog toevoegen.

http://picasaweb.google.nl/Noordkaper04/IJsInPendrecht#

Groetings,

Jan

www.althofweb.nl