Welke molen zal dit toch zijn....!

• Meelmuisje

Hmm.. van welke molen zal dit (nieuwe) tuig toch zijn ;)?

Gr, Thomas Griffioen

• Rob Simons

Het Prinsenhof natuurlijk ;)

• Meelmuisje

Rob.. jij wist het als enige al:D Dat is nou weer jammer.. Dan nog maar een paar foto's van de molen!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-48FHHI86.jpg

Vandaag dus even 's middags wezen kijken in de Zaan! Ik heb tenslotte 3 weken stage gelopen bij Bart Nieuwenhuijs.. Dus ik wou toch wel eens kijken hoe de molen er nu bij staat! Zoals jullie zien ! Erg mooi:) De molen heeft zijn orginele peltuig weer terug! Er is met erg veel zorg en aandacht aan deze molen gerestaureerd. De molen is nog niet helemaal klaar. Vooral binnen moet ernog het 1 en ander gebeuren. Maar… vanaf buiten is ie nu wel bijna klaar!

Verder stond De Schoolmeester leuk te malen met 4 in de top. Toen ik terug kwam van Het Prinsenhof was ie helaas al ingehaald. Dus toen maar even wezen kijken op De Zaanse Schans. Ik heb daar de rest vanaf de middag gezeten op Het Kat! Nu was het lekker rustig. Piet heeft volop verteld hoe het vroeger nou allemaal wel niet in elkaar zat daar in de zaan. Blijft toch wel erg boeiend hoe het vroeger allemaal geweest is.. Je kan het haast niet voorstellen dat er een jaartje of 150 jaar terug ongeveer 1000 molens stonden in de zaan..

Om half 5 de molen ingehaald! Verder stonden De Zoeker en Het Jonge Schaap ook beide te draaien ( allemaal met 4 in de top )

Was een geslaagd middagje!

Gr, Thomas Griffioen

• Meelmuisje

En deze nog inderdaad….

• jeroen

mooi werk weer geleverd!!!

mooi om te zien dat ‘'onze’' oude roede voorbeeld heeft gestaan.

groeten, jeroen

• Mario Collombon

Mooi peltuig! Ziet er strak uit allemaal!

• Mark Heutink

Wat ik zowiezo prachtig vind is dat Bart en de andere mensen die de molen hebben opgeknapt, dit vooral deden naar foto's van vroeger. Zo is de kromme middelbalk weer teruggekomen. Ook heeft de molen (inderdaad) weer een prachtig tuig gekregen!

Ik ga binnenkort nog wel een keer een kijkje nemen in het zaanse, en dan sla ik het prinsenhof zeker niet over!

Mark