loopt een aardig gangetje

• Aad schouten

Zo maar even een vraag wie is er vanavond los.

zelf ben ik wat laat begonnen, maar buur korenmolenaar die maalde vanavond ook en die liep best ,en zodoende kon ik het ook niet laten al was het al 8 uur geweest.

hij loopt een aardig gangetje rondvol, het is maar netaan droog.

hoop twee weken thuis te zijn, dus ijs en weder dienende zullen we de praam nog al eens gelicht houden.

vr gr Aad

• Addy

nou ik ben om 19.00 gestopt de kerkmolen kwam toen pas aardig op gang met vier vol en het scheprad er op .morgen maar weer een poging wagen met dat waterorgel die stijf achter de huizen staat

• Ruben 4-Gever

ja, ook vandaag was ik van de partij met Rob v Zijll, de Groeneveldse molen laten lopen met de volle.

verder deze middag nog wat brandblussers opgehaald aan de Dijkmolen, en het een en ander gesnoeid op de werf. ik heb al het kleine hout door de hakselaar gejaagd.

rond een uur of 8 het scheprad weer in zn werk gedraaid, het begon met vallen en opstaan, maar een 10 minuten later bleef de molen zijn gang houden:)

rond een uur of 9 terug naar de hoeksche waard en de winterefteling malend achtergelaten..

rob, nog bedankt voor alles!

groeten uit de hoeksche waard,

ruben viergever

• De Wilde Westlander

Ja,het loopt inderdaad een aardig gangetje,af en toe wat nattigheid.

Vanmiddag was de wind gauw weg,maar toen hij eenmaal naar het zuidwesten gekrompen was, kwam hij weer aardig terug.

Blijf maar doormalen tot aan beddegaanstijd,en morgen zien we wel weer.

De groeten vanuit “De Winterefteling”.

“De Wilde Westlander”.

Rob van Zijll.

• Aad schouten

Wat begon met een aardig gangetje is uitgelopen op een zeer best avondje malen, al was deze niet al te lang.

om half 11 gezwicht naar twee korte halve,ruim een uur later naar de lege.

zoals je begrijpen kunt met zo n sterk rijzende wind is het een prachtig malen.

ondertussen is het knap gaan regen en de wind loop nog steeds op.

maar we gaan er toch maar eens de praam op leggen, maar niet voor dat ik er toch buiten nog even van gaat genieten.

op zo n avond ben je blij dat je toch de moeite nog even genomen hebt om t orgel nog even aan de gang geslingerd hebt.

vr gr Aad

• Jan Hofstra

Gisteren ook weer eens sinds een maand lekker gemalen. 15 november was voor het laatst, toen kwamen de rietdekkers voor een nieuw rietdek op de kap en op de schuur. Molenmaker Aad Wassenburg zei altijd: “De meeste molenaars zijn blij dat je komt en nog veel blijer dat je weer weg gaat”. Dit geldt ook voor rietdekkers.

Gelukkig was ik op 7 november al miljonair, dat de schade valt mee, maar niettemin had ik toch te kampen met hevige ontwenningsverschijnselen. Ik was vanmorgen half zes al klaar wakker en heb de molen maar op de wind gezet en de vang gelicht. (met de praam brachten ze in Aalsmeer vroeger bloemen naar de veiling en ieder jaar is er in de feestweek een pramenrace.)

• Rob Simons

In Borkel was er ook een molen los: in het begin liep hij redelijk met vier volle op het westen, later NW. Gaandeweg werd de wind wat minder.. Op W en NW staan nogal wat (hoge) bomen, dus dat helpt ook niet mee. Maar toch zo'n 150 kg maïs kunnen malen. Het deed de molen wel deugd om alles eens open te zetten, want de hele molen was nogal vochtig.. We hebben gemalen van half 11 tot 16u00.

Toen ben ik toch nog even naar Budel gereden (was een uurtje fietsen), en daar zag ik de Nooit Gedagt stilstaan met de zeilen ervoor. Even aangeklopt en een praatje gedaan. Ondertussen was de molen weer gaan lopen.. De wind was intussen wel flink geminderd. Daarna nog even naar de Zeldenrust gereden, de molenaar wou er daar net de kettingen aan doen. Ook hier een praatje gedaan en toen weer naar huis gereden (nog steeds in de zeikregen).

Aardig dagje.

Groeten,

Rob