Genieten

• Frank Klören

Molenvrienden,

Gisteren heb ik genoten. Gisterochtend ben ik vroeg met mijn oudste dochtertje naar de Middelmolen gegaan. Het was nog goed donker toen we'm met vier lange halven optrokken. Later nam de wind af en hebben we bijgelegd. Al met al liep de molen aardig. Om het middaguur nam de eigenlijke molenaar het over. Onderweg naar huis zagen we nogal wat molens los. Hofwegen deed het heel best. Ook Goudriaan en Langerak maalden en drie van de 4 molens op Ammers. Thuis hebben we ons molentje ook ingespannen. Nu met onze jongste.

In de middag zag ik iets uitzonderlijks. Alle 4 de molens van Ammers maalden/draaiden tegelijk. Ofschoon alle 4 de molens geregeld (Van zeer geregeld tot zo nu en dan) los zijn, is het een bijzonderheid wanneer ze alle 4 tegelijk malen. Ik heb van het uitzicht staan genieten.

Frank Klören

• Aad schouten

Ha die Frank .

Inderdaad liep het meulentje best,ook zag ik hofwegen in de volle er best overheen gaan.

het water was in de wingerdsepolder vandien aard dat het geoorloofd was om een daagje vrijaf te nemen.

we zijn met de trein naar den bosch toe geweest onderweg zagen we o.a de tiendwegesmolen van hardinxveld en de scheiwijkse malen en de oostmolen van gorkum best lopen in de volle, veder kwamen we langs de jan van arkel die stond stil ook de watermolen van leerdam stond nog stil ,maar daar had ik het idee dat men de molen net op de wind hadden staan,maar dit weet ik natuurlijk niet zeker.

veder weinig molens meer gezien vanuit de trein .

wel dacht ik nog een achtkantige romp te zien tussen leerdam en beest maar welke molen dat moet zijn heb ik geen idee ,wie het weet mag het zeggen.

vr gr van een molenaar die voor morgen weer staat te trappelen om het t orgel weer los te gooien

• Robert Van't Geloof

Ja het was een mooi windje gisteren.

Gisteren ging ik naar ouddorp de hoop.

Me opa bracht mij . Onderweg om 08:45 zagen we De Korenlust in Stellendam rustig draaien in de lege. Daar ff op bezoek geweest. Me opa bleef beneden wat doen.Met de molenaar 2 halv bijgelegd.Leuke molen Om 09:30 waren we op De Hoop. Inmiddels mijn opa weer weg gegaan En hadden we eerst de molen leeg opgetrokken. later de dag

2 halv later 2halv-2stormeinden daarna 2vol-2halve.

en op het laats 2vol-2duikers. Liep goed door .op wzw>w>wnw

En rond 13:30 mochten we de zwaan opzeilen Die hadden we vol gelegd. Want ten eerste heeft ie windbelemmering . En we moesten was mais breken.

Na dat we het gebroken hadden was de wind veel minder .

om 17:45 de hoop uitgespannen.