Sterrenjacht in 2008

• Wesley de Best

Gisteravond met Ricardo een molentocht gemaakt, we gingen op sterrenjacht. Ricardo gaf iemand van rechts geen voorrang en botste bijna tegen Henk de Roo, vroeger bekend als ‘Boer Harms’ van het bekende trio the Dutch Boy’s, maar gelukkig geen schade.

We gingen eerst richting Ane, daar de molen met ster gefotografeerd. Daarna doorgereden naar Ommen, daar wel molens, maar geen sterren in het gevlucht. Daarna zijn we doorgereden naar Vilsteren, deze molen had wel een ster in, net als de molen van Dalfsen. Daarna doorgereden naar Nieuwleusen, ook deze had een ster in. Mooie molen is dit geworden. Daarna reden we door en we kwamen zowaar in Zwolle uit. Daar de A28 genomen en in Meppel eraf gegaan, want we gingen naar de Weert. De molen stond nog met 4 vollen, stil. Bertel Zomer en Alex Buist waren daar. Daar een tijdje gebleven en even later mocht ik de zeilen klampen en hebben Bertel en Alex de ster in het gevlucht gedaan. Daarna weer richting huis, maar er was eerst ter hoogte van Hoogeveen nog een controle op alcohol en Ricardo moest blazen, maar er verscheen de p van prima. Een hevige teleurstelling voor de agent dus, die zo weer wat centjes misliep, hahahahaha.

In Klazienaveen gingen we alvast een beetje kerst vieren in Shalom. Daar wat gegeten en de sfeer was reuze gezellig, met o.a. Martin van der Veen, Wim Hijnen, Wesley Seubers, Ricardo en ik en later kwam daar ook nog ‘de kerstman’bij. We hebben hier nog een tijd gezeten, want het was reuze gezellig, en even later weer naar huis gegaan.

Ja ja, het is altijd feest wanneer je op pad met molenaar Hemme bent geweest. Wij willen iedereen prettige feestdagen wensen en voor iedereen in 2009: Denk aan je touwtje!

Foto's: www.mijnalbum.nl/Album=QF7KXKVD

• Rob Pols

Ja ach, die Henk de Roo zong met net zo'n voor een westerling onverstaanbaar dialect als molenaar Ricardo praat, haha. “Ik ben boer Harms en ik kom uut Drent en ik hou van disco. Ik weet het is niet te geleuven maar 't is zo”. Knappe tekst! :D

Even iets anders: ik heb je foto's gezien en ik vraag me af of je een statief hebt voor je camera. Zo niet: kopen zo'n ding. Je hebt ze in allerlei soorten en maten.

Je foto's worden dan mooi scherp. Nu zijn ze door de lange sluitertijd sterk bewogen (ook ik kan niet tien-twintig seconden een camera helemaal stilhouden). Bij deze dus een aanrader!

Wie is die kerstman trouwens? Ook een molenaar? Voordat ik er op die manier bij ging lopen…. :)

Groeten, Rob P.