standerd met schoven ...

• C.v.d.Berg

Hoi Rob dit is nederwaard molen no 5 met op de achtergrond de blokker,gezien van af nederwaard molen no 4.Met rechtsde hogeboezem .en de bij de molen aanwezige hooischelf.groet Cock

• Mike Ekelschot

Wellicht is het de staak die op Paul Gabriel's “Veenendaals landschap bij De Klomp” staat afgebeeld?

Prachtig stuk werk overigens (wat moet zo ene van Gabriel kosten?)

• Rolf

Ik vermoed dat ‘zo ene van Gabriël’ het budget van een gemiddelde molenknutselaar ver te boven gaat … veel van zijn werk bevindt zich in musea.

Mijn complimenten overigens met uw werkzaamheden, het ziet er voortreffelijk uit.

• Martin E. van Doornik

Let op het rechtlijnige zadeldak van de standerdmolen op het schilderij. De Hoed in Waarde, v/h Kruiningen, heeft een op z'n Vlaams, gebroken of mansardekap. Maar Retranchement is het in ieder geval niet. Standerdmolens in midden-Nederland hebben meestal een bolle kap zoals Darthuizen, Scherpenzeel, Veenendaal (vóór 1911), Terschuur, Huizen (tot 1916), enzovoorts.

• Mike Ekelschot

Martin, zijn jouw ogen zoveel beter of kijk ik naar een ander schilderij?

Ik kan hier namelijk niet zien of ze rechtlijnig is of enigszins bol….

Dat het geen mansardedak is heb je denk ik wel gelijk in.

• Martin E. van Doornik

Vergroot de tweede foto van www.mijnalbum.nl/Album=Z7YUDVZN en zet een bankpasje of een card o.i.d. langs de daklijn tussen waterlijst en nok, bij het afzonderlijke luikapelletje. Overduidelijk kaarsrechte zadeldak!

• Martin E. van Doornik

Vergroot de tweede foto van www.mijnalbum.nl/Album=Z7YUDVZN en zet een bankpasje of een card o.i.d. langs de daklijn tussen waterlijst en nok, bij het afzonderlijke luikapelletje. Overduidelijk kaarsrechte zadeldak!